Bäst metod att kopiera en iPhone till en ny?

Jag vet att @Marcus_Attefors skrev en instruktion men hittar den inte så frågan är följande:

Bäst metod att kopiera en gammal till en ny, iTunes eller Snabbstart?

Har Telenor E-sim, bara att beställa ett nytt?

Försvinner det gamla E-sim’et vid fabriksåterställning?

Vill minnas att man ska logga ut från iCloud med den gamla innan återställning, korrekt?

Tyvärr glömmer man ju ordningsföljden på hur man gjorde sist.

Kör senaste iOS i min lur, skarpa versionen.

Fan känner mig som Lill Edling. :joy::joy:

1 gillning

Menar du föra över allt från en ”gammal” iPhone till en ny iPhone?

Japp, exakt.

Allt ska med, brukar ju vara BankId & Swish man får ladda hem efteråt.

Då är det bara att ha ”gamla” telefonen uppdaterad till senaste iOS.
Sen när du startar nya så har du dom bara när varandra så får du en fråga på gamla telefonen om du vill sätta upp en ny, scanna de där dammolnet som visas på gamla telefonen och sen är det bara följa stegen.

När det gäller e sim: Telenor-problem

Bank id skaffar du bara ett nytt på din bank , sen ska det bara vara att starta Swish

Nu får jag det nog låta väldigt enkelt men så var det när jag skaffa ny iPhone för 1 månad sen

1 gillning

Har du Telenor E-sim i din?

Ja, och efter att ha följt stackars Zop så var jag så nervös så nya telefonen fick ligga några dagar men när jag väl samlat modet så konfigurera jag min nya telefon och när det var klart gick jag på inställningar->mobil data->lägg till data plan och det bara funkade

Jag tänkte fixa med min i helgen efter att jag betalt mina räkningar så jag överlever om det blir problem. Sen får jag väl tracka min kompis @Zop som vet hur man löser problemen. :joy::joy:

1 gillning

Jag brukar avvakta med att uppdatera den gamla telefonen för det kan hända att den nya telefonen inte har senaste versionen. Går bra att flytta från gammal iOS till ny iOS men inte tvärtom. Det är drygt att behöva hålla på och uppdatera den nya innan man kan fortsätta.
@RolexJocke Jag föredrar snabbstart. Tycker det är smidigast.

1 gillning

När man ska installera ny klocka, bör man ta bort den gamla först eller spelar de ingen roll?

Spelar ingen roll då det finns stöd för att ha två klockor. Jag hoppar mellan min rostfria och alu titt som tätt.

2 gillningar

Okej , jag mer om gamla telefon körde t.ex iOS 14 men jag var bara lite otydlig :stuck_out_tongue:

Snabbstart, så heter de ja

Bra tips !

Brukar det ta lång tid att läsa in apparna? Har inte så många tycker jag men det står läser in på det mesta efter en timme. För det ska väl funka över WiFi? Har inte installerat E-sim än.

Minns inte , men det måste funka med bara Wi-Fi väl ?
Jag har ett fysiskt som i också så kan inte svara på det
Men du valde ju rätt tillfälle att göra det, roligare att kolla på en telefon som laddar än Bingolotto :wink:

Det känns som om den har hängt sig då inte en enda app har blivit uppdaterad på över en timme. Om det inte blir så att alla blir uppdaterade i telefon samtidigt. Mail, klocka, kamera, clips, imovie, keynote & pages är de enda som är klara och fungerar. De 4 sistnämnda hade jag raderat på min gamla lur så dessa återställdes på skrivbordet.

Det vågar jag inte svara på :confused:
Jag fick också in iMovie , garageband osv installerat igen trots att jag tagit bort dom tidigare

Man får nog allt som följer. Raderade luren och gick in in iTunes. Säkerhetskopierade den gamla och nu vill den ha ett lösenord som jag inte vet. Just nu gör jag en ny snabbstart. :joy::joy:

På andra försöket fungerade det så nu spar jag Bank Id & E-sim tills imorgon. :joy::joy:

Tackar för input.

1 gillning

Tycker alltid att det tar en evig tid. Brukar dtarta om hämtningen

1 gillning

Allting gick som det skulle tills slut. Allt installerat och funkar, E-sim trillade in helt smärtfritt.

Så nu är man med i matchen igen.

5 gillningar

Körde över frugans till min gamla gick helt smärtfritt där också.

@zop jag tyckte att Telenor’s E-sim var lätt som en pannkaka att installera så det måste varit skit bakom spakarna när du höll på. :joy::joy::joy: