Bäst matbutik i Malmö med omnejd?

Hej alla skåningar! :nerd_face:
Vilken Willys butik är den schystaste i Malmö ≈+5mil resväg (bil)? :thinking:

Tänker då, stor (Ica kvantum/maxi), bra utbud. Fräsch.

Är det inte en personlig grej vad är schysst? I stort är dom samma.

Emporia, Malmö.
Annelund, Malmö
Burlöv Center, Arlöv. (nyöppnad, känns lite trängre)

Landskrona har en stor och fräsch butik med bra utbud.

1 gillning

Utbudet skiljer lite, som alla butikskedjor, på var dom ligger. Mer krabba och kaviar i bättre områden, mer utländska varor i områden där det bor fler invandrare.

Vill jag köpa mitt Hästens basmatiris på fem kilo säck får jag svänga inom Burlöv Center. Hemma i Lomma har vi inte sådant, så där handlar jag aldrig.

Ska kolla in den, tack! :pray:

Ja men precis, så är det absolut. Jag bor i Västra hamnen, och har liksom vant mig vid ICA Maxi's sortiment och standard. Men fasen va dyra dem är! När jag jämför med ICA i VH med ICA hemma hos mina föräldrar så skiljer det mycket i pris.
Vi fick vår elbil levererad nu i April, så bränslekostnaden är så låg så det nu lönar sig för oss att åka till en annan butik och handla. Willys ska vara bra, så vill hitta ett bra alternativ till ICA :slight_smile:
Ris och oliver plockar vi på Luco Food. Har du inte varit där så kolla in det :+1: Ligger nära värnhem.

I PROs senaste prisundersökning av butiker, så var dom i vår del av skåne med lägst pris, Stora Coop i Arlöv, ICA Maxi Lödde, ICA Maxi Helsingborg.

Tack!! Trodde aldrig ICA kunde vara billigast :joy: Ska kolla in Lödde med :+1:

@Thor älskar Emporia och allt som är där vet jag...

"Hela listan" https://pro.se/download/18.8d3d3b4187083b364113f70/1679655215923/PRO%20prisundersökning%202022%20Butikslista%20hela%20landet_20230324.xlsx

1 gillning

PRO besöker inte Willys/LIDL etc så inte så konstigt.

Jodå, jag ser nu i listan att där finns flera Willys som jag glömt sedan jag tittade senast.

ICA MAXI i Västra hamnen saknas i tabellen. Men en vinst på 21.300.000 är lagom :tongue: (DN.se, vinst för 2021)