Barn blir äldre

Det här att man står på tröskeln till en massa mer tid känns väldigt befriande. Jag har älskat att vara småbarnpappa och ungdomspappa. Jag är övertygad om att jag kommer älska den nya friheten även om jag älskar att vara väldigt engagerad i mina barns uppväxt, läxor och fritidssysselsättningar.

Äldsta dottern har ett bra jobb, en fantastisk sambo som jag verkligen gillar att umgås med(min nyaste kompis..:sweat_smile:) och de har en liten parvel som snart är 6 månader. Men ibland kan det bränna till i brösten och jag längtar tillbaka till när dottern var liten och satt i mitt knä eller när hon ställde tusen frågor om allt och inget. Livet är en rörelse och jag ser fram mot nästa fas. Även om jag inte riktigt vet vad jag ska göra med all tid..:grin:

3 gillningar

Ja. Varje fas i barnen liv och även sitt eget har ju sin charm. Bara att njuta medans det händer.

2 gillningar

Ja det var fasen vad den tiden gick fort. Vi blev föräldrar vid 30 och fick två st, jag hade gärna sett en till det var en rolig tid. Visst kan det vara besvärligt ibland men det räcker med ett skratt per dag så minns man det.
Nu när dom är trettio och vi har ett barnbarn så har man fått både tid och pengar över. Tog tag i en hobby vi hade innan familj och hade ett uppehåll på 26 år, nu kör jag mc igen så mycket jag orkar. Vi närmar oss pension och har kanske 20 år kvar att kunna hoja runt, känns nästan stressande.

3 gillningar