Bärbar Mac VS bärbara PC

Här är en bild på jämförelse, jag tycker de är rätt lika
Designade prylar kostar oftast mer och ibland krävs det pengar för det. Ta tex mina nattduksbord, där ville jag egentligen köpa Montana men jag tyckte det blev för dyrt så det blev något åt det hållet men betydligt lägre pris. Däremot går inte design och funktion hand i hand alltid och det är det man oftast betalar för.

Enda likheten är att det är två datorer. Ser du inte det lär du behöva gå till specsavers

2 gillningar

Tycker du dom är lika??? Om du menar att båda har en skärm och ett tangentbord så ja, men i övrigt är det ju enorm skillnad. En Lada och en Ferrari har båda fyra hjul och en ratt men jag skulle inte kalla dom lika för det. Kan du inte se skillnaden på de två datorerna så är det lika bra att vi lägger ner diskussionen redan nu

1 gillning

Ser mer likheter designmässigt än skillnader. Dragonfly har väl 360 graders touchskärm så där är ju gångjärnet speciellt men annars typ större trackpad på den ena. Hjälp mig att förstå det genialiska i Apples design på den bilden?

Som sagt. Kan du inte se skillnaden är det inte lönt att fortsätta diskussionen.

Nja ni kan skriva vilka oförskämdheter ni vill
Jag citerar Forbes

Going into 2020, it’s clear that Hewlett-Packard and Dell are ahead of Apple on light laptop design.

:slightly_smiling_face:

Jag som trodde det var Samsung!

1 gillning

Naturligtvis när det gäller mobiler men datorer är jag mer kluven :slightly_smiling_face:
Men denna ser fin ut

Men för att vara lite seriös - jag håller som bekant på att byta från Mac till PC på desktop av egen fri vilja på grund av att Apple totalt har tappat det där. Men på bärbart är inte så fallet, Macbook Pro är extremt fina datorer och även om Windows kommer ganska nära så är de inte där ännu, mest för tillverkarna inte själva styr operativystemet men också på att man inte är beredda att lägga pengar på de sista små detaljerna så som riktigt bra touchpad.

Microsoft själva har chansen men de tar den inte.

1 gillning

Apple gör enastående bärbara datorer men övriga highend är inte så dåliga heller. Jag anser med min ringa kunskap att det är fler likheter än skillnader idag. Tex professionellt är det mest krävande jag gör att rita i SolidWorks och där finns tyvärr inte Mac ens med.

Har gett upp både bärbara Mac och bärbara PC. Det är iPad Pro som gäller. :nerd_face:

2 gillningar

Nice :slightly_smiling_face:
Privat har jag Note med DeX
Funkar för mig

Helt enig, samma här.

Ingen annan setup kommer ens nära.

1 gillning

Det är insidan som räknas :kissing_heart:. Den ena har macOS. Den andra har ett riktigt pissigt OS

1 gillning