Bank Norwegian lanserar mikrokort

Från sajten:
image

Nu kan du lämna plånboken hemma när du är på språng, Bank Norwegian erbjuder ett silikonarmband med inbyggt bankkort.

Var och varannan betalar idag sina köp med blipp. Varesig det är direkt med bankkortet, mobilen eller den smarta klockan så fungerar det riktigt smidigt. Är du ute på joggingtur eller kanske på en våt utekväll och vill slippa slarva bort ditt bankkort, mobil eller smartklocka så har Norwegian lösningen. Ett mikrokort placerat i ett blått silikonarmband, som är kopplat till ditt vanliga Norwegian-konto och även har samma PIN-kod.

Det går också koppla sitt mikrokort till Google Pay, Fitbit Pay och Garmin Pay så att vi får in kortet i vår smarta klocka. Dock inte i vår Apple Watch än. Du kan beställa ditt armband via Norwegians hemsida.

Via: Bank Norwegian.

 

Länker funkar inte, tjänsten går inte att hitta på hemsidan?

Blev något tokigt där, länken är lagad nu.

https://www.banknorwegian.se/c/produkter/kreditkort/mikrokort/

Blir visst något tokigt när man går via forumet, klistra in länken direkt i webbläsaren eller gå via hemsidan istället! :slight_smile:

Beställt via URL, får se om det kommer något, var en rätt skum sida, men verkar nice. :slight_smile:

Det var ju inget vackert armband direkt.

1 gillning

Som en random VAG-kam?

Det hade ju varit coolare om det hade varit ett klockarmband till AW och liknande klockor istället.

2 gillningar

#framtiden

Sanning! Men på omslagsbilden är det ett annat armband, så det går nog plocka ut kortet och monterade i något annat. Eller operera in det under huden kanske? :slight_smile:

Norskar brukar vara skumma! :slight_smile: Men kul! Återkom gärna när du fått det! Har du konto hos Norwegian alltså? Trodde inte många hade det! :slight_smile:

Haft deras kort i många år. :slight_smile:
Får se när det anländer så ska det testas!

Har beställt ett till mig och ett till sambon…

De visar ju två olika armband. Ett som faktiskt ser ok ut, och då är jag ändå inte så mycket för smycken på män… :grinning:

Det andra de visar är ju en katastrof. Det ser ut som band man har till klädskåpet på ett badhus… :grin:

Hoppas det är som ni säger, att man kan plocka ur microkortet och montera det på någon annan sak. I så fall ska det monteras fast på klockans armband.

Tack Google för att ni inte få tummen ur och aktivera Google pay på wear OS hos oss i Sverige… :lying_face::grimacing:

Lite mer info…

Mikrokortet går att ta loss i alla fall… :grinning:

2 gillningar

Här kan man köpa andra armband till mikrokort…

2 gillningar

Perfekt! :slight_smile:

De säljer även armband till klockor, med ficka för mikrokort.

1 gillning

Yep, vanliga 20mm, riktigt bra.

Nu kan ju t o m jag göra någon av mina klockor smart. :rofl::rofl::rofl: