Bältesförlängare

Jag vill köpa en bältesförlängare, kommer underlätta in och uttagning av vårt babyskydd mycket.

Hittar bara detta : https://se.grandado.com/products/universal-14-quot-bilbalteforlangning-extender-strap-22mm-sakerhetsspanne-bil-interiortillbehor-montera-befintliga-bilbalte-dropship-dropship?variant=17254558302265&currency=SEK&gclid=EAIaIQobChMIgsWh1prd7QIVBUiRBR3RzQECEAQYASABEgKamfD_BwE

Har aldrig hört om sidan. Vilken kvalitet tror ni det är på den? Har ni några tips på vart jag skulle kunna hitta en?

Tack så mycket :pray:

Det är väl inte rekommenderat att använda dessa annat än till paket å sådant?.

2 gillningar

Också en bra fråga! Vet inte faktiskt…

Denna säger de är för just babyskydd :

https://se.grandado.com/products/babyskydd-hallare-justerbar-bilsate-balteforlangare-for-barn-baltesspannare-sakerhetsbalte-for-babybat-hav?variant=17256037941305&currency=SEK&gclid=Cj0KCQiAifz-BRDjARIsAEElyGLgqZNiONDsy7YvG6Nx7C9HdU-SrRj7qNijzWpFYBlD7h-DcNypQG8aAtHAEALw_wc

Hittar som sagt inte något hos de mer välkända återförsäljarna.

Edit: @RolexJocke . Vad säger din magkänsla?

Tack för input.

Vad jag vet så är det inte tillåtet att förlänga ett bilbälte. Det syns inga “TSV skyltar” på dessa heller vilket ett bälte ska ha om det är godkänt. Vidare så finns det ju en uppsjö av olika låstyper så även om den knäpper fast kanske det går isär vid en kollision. Det kan ju även bli en tvist vid ett försäkringsärende. Och det värsta av allt om något händer och bältet inte funkar så är det ju inte kul att leva med.

Vissa tillverkare har länge bälten att tillgå men det får man ju kolla upp, fördelen med dessa är ju att de kan sitta kvar sedan då te funkar på det hållet.

2 gillningar

Du kan inte köpa en isofixbas till babyskyddet? Då blir det supersmidigt att ta i och ur.

TACK! :heart: Skönt att jag hörde mig för först. Skrämmande så lite jag vet, är tacksam för att jag inte köpte.

Vill inte tänka på konsekvenserna.

1 gillning

Tyckte att det vore smidigt att ha båda barnen bak. Finns inte Isofix i mitten :expressionless:. Får nog tänka om, en bas ser onekligen smart ut.