Automatisering av dörr

Det här är egentligen en fråga gällande automatisering på företaget.
Men postar det ändå under hemautomatisering och skulle uppskattar er input här.
Mitt psykologföretag håller på och flytta in i nya lokaler och letar efter ett system att hålla entrén låst.
Det kommer vara 9 terapeuter I lokalerna.
Dörren behöver vara öppen mellan 08:00 till 15:15 och sedan låsas automatiskt. Därefter ska möjligheten att öppna dörren från en telefon finnas om någon ringer på dörren. Det behöver inte vara en personlig telefon utan det kan vara en telefon som ligger på mottagningen som man kan ta med in på rummet.
Fastighetsvärden har ingen aning om vad det finns för system och har lämnar till mig att leta reda på ett. Jag har tyvärr inte hittat något.

Minst problem tror jag det kommer bli med 9 st fysiska nycklar och sen gå ner/bort och öppna när en kund/patient vill komma in. :grinning:

Jag tror att du bör gå via någon av de vanliga firmorna här som jobbar med den typen av lösningar typ Nokas. Lär kosta en slant men fungera väldigt bra.

https://www.nokas.se/

Finns också en som jobbar med det på mitt linkednätverk - kan kolla lite senare!

1 gillning

Det är det vi inte kan. Eftersom terapeuterna sitter i behandling så behöver vi ha möjligheten att låsa upp dörren via mobil. Patienterna är helt ok med att man öppnar dörren via telefon om det behövs.

Aptus har en lösning där hyresgästen svarar på mobilen när någon ringer per porten. Är väl mest tänkt för lägenheter men kan kanske funka för er också.

1 gillning

Yale doorman?

Är på @Esse linje.

Vi använder Låscentralen på vårt jobb. Har alltid varit trevliga och proffsiga.

Vi har Aptus i huset där mitt kontor ligger. Porten är öppen dagtid på vardagar, övrig tid kan man ringa på portelefonen som är kopplad till min mobil (alternativt slå en portkod eller använda tagg om man har tillgång till något av detta). Har fungerat jättebra, men jag har ingen aning om prisbild eller dylikt då det är fastighetsägaren som står för hela paketet.