Att fota med iPhone 14 Pro

Här är en test av action-mode du kan kika på tills du själv får möjlighet.

3 gillningar

Härligt att man kan filma de tio steg man springer för att inte behöva vänta sju minuter på nästa avgång i tunnelbanan.

2 gillningar


5 gillningar

Lite dåligt med lila i dina bilder, är den patronen redan slut? :joy::joy:

3 gillningar


Inte raw

Med raw

Älskar molnen :heart_eyes:

7 gillningar

Inte raw ser bättre ut tycker jag, trevligare färger.

2 gillningar

RAW kräver ju redigering för att se bra ut.

1 gillning

Jag kör aldrig raw.

1 gillning

Jag blev nästan mest imponerad av Iphone 13 Pro :slight_smile:



Fixade snabbt i Photoshop, väldigt mörka... ljusade visst upp den ena mer än den andre.
Men ändå stora och fina filer.

5 gillningar

På jobbresa. Landade i Hagaparken (inte jag som bokade hotellet :slight_smile: )


8 gillningar

Synd att jag inte hade med mig gamla telefonen. Hade gärna jämfört dem. Troligen lite väl hårt redigerad men :slight_smile:

6 gillningar

Halide ger möjlighet till 48Mpixel HEIC foton som inte lagras i raw. Kan vara intressant att veta.

4 gillningar

6 gillningar

Det är väl bara att bilden tas i raw, processas sedan av Halide enligt något generellt upplägg och som spottar ut en färdig heic.

Givetvis.

Det är väl så med alla bilder? De kommer inte i HEIC eller JPEG direkt från sensorerna

Nej, korrekt men jag tror du var med på min poäng. Att de möjliggör 48 MP heic istället för 12 MP just genom att plåta raw fast det inte ser ut så för användaren.

Ja, det är jag givetvis med på.

Förlåt men jag slänger in frugans 13 Pro Max.

5 gillningar

Undvik helmåne och moln. Molnen fungerar som en diffuser för månskenet vilket gör att himmelen blir överexponerad och du missar allt vad stjärnor heter.