Asus lanserar en mus som luktar

Från sajten:
image

Asus har precis visat upp sitt senaste tillskott – en till synes helt vanlig datormus, men säljpitchen? Den luktar gott.

Har du också problem med att din datormus luktar äckligt? Nej, det har förmodligen ingen. Men om du ändå vill att det ska dofta lite trevligare på kontoret kan Fragrance Mouse MD101 kanske vara något. Musen finns i ett vitt och rosa utförande, har en justerbar DPI på mellan 1 200 och 2 400, drivs av ett AA-batteri med upp till ett års batteritid och ansluts via Bluetooth.

Hittills låter det som en helt vanlig mus, men på baksidan finns en liten behållare där du kan fylla på med eteriska oljor – så att både musen och förmodligen hela kontoret får en fräsch doft. Vi får ändå ge Asus en eloge för att ha kommit på något som ingen bett om eller ens visste att de kunde behöva. Men vem vet – blir det en succé? Vad den kommer kosta är ännu inte annonserat så det återstår att se.

Källa Asus

1 gillning

Har kattlådan bredvid mitt skrivbord där jag sitter och jobbar. Så jag kanske förtjänar en doftmus...

2 gillningar

Vi som är allergiska mot parfym tackar asen på Asus för ytterligare en anledning att jobba på distans.

1 gillning

Så otroligt dumt :rofl:

Man kan ju ha eteriska oljor med "doft pinnar" eller vad det nu heter.

Annars brukar man ju såklart gå till Lidl för köp av dator mus och eteriska oljor. Nu slipper man gå till två hyllor och leta..... ..... ..... .....