Artister lämnar Spotify i protest mot Joe Rogan

1 gillning

Hade inte han någon egen fysisk musikspelare som man kunde köpa?

Jodå, PonoPlayer.

1 gillning

Undra när de tas bort, fanns där nyss eller är det i USA?

https://m.neilyoungarchives.com/news/1/Spotify-In-The-Name-Of-Truth

There is an upside for my listeners, people who may be listening to the 60 years of music I have made in my life so far. It is this: many other platforms, Amazon, Apple, and Qobuz, to name a few, present my music today in all its High-Resolution glory - the way it is intended to be heard, while unfortunately SPOTIFY continues to peddle the lowest quality in music reproduction.

:+1:t2:

1 gillning
7 gillningar
1 gillning
1 gillning

Det fick mig att vara nöjd med att jag kör Apple Music

2 gillningar

Man kan inte förvänta sig att företag ska vara “goda”, men redan från början tyckte jag Spotifys investering i Joe Rogan luktade lite illa, det var ett val som inte alls var baserat i kvalitet utan bara på PR-mässighet och pengar. Sen är jag inte det minsta förvånad av att dom väljer Rogan över Young, allt annat hade inte varit ekonomiskt försvarbart i det här läget.

Ska bli spännande om andra artister hakar på. Då kan Spotify få problem som blir jobbiga att hantera,

1 gillning

Vore kul om någon svensk artist vägrar finnas på Spotify för att Macradion finns där: ”Det är jag eller Macradion!”. :wink:

Håkan Hellström? Han är väl trött på @DennisKlarin ´’s dravel. :joy::joy::joy:

1 gillning

Om fler artister går ut med liknande åsikter så är det inte bra för Spotify.

:joy:

6 gillningar

Jag har fortfarande Niel Young på Spotify
När plockas det bort tro
Gäller att lyssna som attan :slightly_smiling_face:

Men det är klart att skulle flera artister lämna Spotify pga detta så kan det bli problem för dom
Professor Gradvall på TV4 nyhetsmorgon idag mycket intressant om musiken idag :slightly_smiling_face:

Jag undrar om de bet sig i svansen genom att ta in och betala för kontroversiellt innehåll som är väldigt splittrande. Joe Rogan är väldigt politisk och jag tror inte att hans inställning/inlägg om klimatet är det som kommer att ena Spotifys kunder

Man blir väl som man umgås. Daniel Ek är ju god vän med Mark Zuckerberg. :joy:

7 gillningar

Jafyfan, jag lämnade MTV 1995 när The DJ Kat Show lades ner. Har än idag inte riktigt smält det.

1 gillning