Armbandsur

Tacka vet jag dom gamla digitala Casio. :heart_eyes:

3 gillningar

Dom äldsta Rolex-klockorna. När tillverkades dom och vad är för priser då?

Tittar du på uret.se så står det ej tillgänglig på de modeller som är mest eftertraktade.

1 gillning

Rolex startade 1905 i London och importerade urverk från Schweiz. De äldsta Rolex klockona är inte de dyraste.

Här är några exempel.

@Zop läge för en klocktråd? :joy::joy:

1 gillning

Sådana har man haft, de börjar bli lite eftertraktade de också.

1 gillning

Det är detaljerna som gör det, den som vet fattar. :joy::joy::joy:

5 gillningar

Fel datum!:wink:

1 gillning

Fel färg men så rätt enligt mig som inte backar för en moddning. :joy::joy:

2 gillningar

Deep fake…:grin:

Mitt otränade öga säger YM…?

1 gillning

Har haft?
Händer det att du säljer?

Lite nyfiken, förmodar att ditt klockintresse är åtminstone 20 år gammalt. Har det hänt att någon klocka du köpt har minskat i värde?

Har värdet på klockor gått lite upp och ner tillsammans med världskonjunkturen?

Just nu så tycker jag att det verkar som att allt där det finns ett samlarintresse stiger rejält. Det är nästan så man gråter när man ser värdet på en del bilar, bilar man ville köpt redan för 20 år sedan :disappointed_relieved:

Har haft är nog mera typ slit & släng klockor.

Har hållt på sedan sent 90 tal, de flesta klockor minskar faktiskt i värde, de flesta sport Rolex ökar, Patek’s flesta modeller ökar, en del AP modeller ökar. Resten överlag minskar och en del bibehåller värdet i takt med inflationen. Så oftast är det ingen bra investering längre då de flesta är medveten om värdet. Rolex & PP är väl det som sällan eller aldrig sjunker i pris men man får ju då betala premium när man köper.

Klockor har ju blivit rejält hypade de senaste åren och intresset är stort just nu både som samlarobjekt eller bara att man vill ha en fin klocka.

1 gillning

Japp, blästrad Platina tavla är ju en lite udda sak.

2 gillningar