Armbandsur

Roar mig i “studion”.

6 gillningar

Att det är en dyr klocka på bilden, det ser jag :smile:

Men, vad är det för snygg mekanik i bakgrunden?

2 gillningar

En bordsfläkt. :joy::joy:

3 gillningar

Googlade snabbt på det märket. Känns som du har en bra pensionsförsäkring där.

279 spänn för en original från Wish :sweat_smile:

1 gillning

Några nollor till så är du där.

1 gillning

Det är inte samma denna har dubbla sekundvisare, min kostar bara hälften. :joy::joy::joy:

1 gillning

Och denna var ju ändå i det nedre segmentet bland det märket. :scream:

Super rare med förskjutet datum. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Den borde ligga i Rabattbubblan!

2 gillningar

Instegsmodell för oss fattiga så vi också kan vara fina. :joy::joy::joy:

1 gillning

Dubblar säkert i pris!

1 gillning

Jag kommer aldrig fatta det här med klockor. :man_shrugging:
Imponerande med hantverket men utseendemässigt går jag inte igång alls.

Uret.se som jag är på nu. Är det en bra sida eller?

1 gillning

Det är ju så med allt vissa saker gillar man vissa inte. Detta är ju mannens smycke, jag använder inte armband, ringar, halsband utan bara klockan. Sen jobbar jag ju med mekanik så jag uppskattar hantverket på ett annat sätt än gemene man. Jag har ju sysslat med klockor runt 25 år och efter ett tag blir man ju fartblind och reagerar inte på prislappen. Nu har ju klockintresset ökat rejält de senaste 10 åren i största allmänhet och fotbollsstjärnor och kändisar de som sett till att många som tidigare var helt ointresserade blivit bitna.

2 gillningar

Man behöver en stor spargris för vissa klockor:

Men beställer man sådana här klockor på nätet.
Vill man inte göra det i butik där man får prova och personlig service.

Jag kollade precis igenom alla 158 Patek klockor där och hittade ingen jag gillade. Så blir inget köp. :grimacing:

Men gratis frakt och 2 års garanti låter bra. :joy:

1 gillning

Inte min smak heller. Alldeles för pråliga. Synd ju, det är ju gratis frakt och allt. :grinning:

Undrar vad den kostar på wish…

Oftast går de populära modellerna inte att köpa i butik utan måste ske hos “grå handlare”. I många fall till det dubbla listpriset. Många står i kö bara för att sälja de omgående till de som slantar upp för att slippa vänta. Marknaden är helt sjuk när det gäller Rolex & PP så dessa märken har jag gett upp för länge sedan. Sen är det ju mycket pengar att tjäna på gamla Rolex så där är det mycket felaktiga delar i klockorna som typ falska delar eller nytillverkade som då skulle dra ner priset om man uppgav det vid försäljning. Så vill man inte bli lurad så håller man sig därifrån.

2 gillningar