Arlo Pro och Arlo Pro 2 får HomeKit-stöd

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/arlo-pro-och-arlo-pro-2-far-homekit-stod/


image

Arlo har skickat ut en uppdatering till alla användare som har en Arlo Pro eller Arlo Pro 2 som gör att det nu går att lägga till kamerorna i Apples Hem-app. Därifrån kan du se dina kameror direkt i appen och även få notiser vid rörelse.

För att uppdatera krävs basstationen VMB4000 eller VMB4500 och när uppdateringen är gjord ska det gå att hämta en HomeKit-kod i appen som används för att lägga till kamerorna. Det verkar dock inte vara helt lätt att hitta den koden då flera användare rapporterar att de inte har hittat den. Om Arlo även kommer att uppdatera så HomeKit Secure Video kommer fungera i höst är fortfarande oklart.

Källa Arlo

Köp Arlo Pro 2 hos Webhallen.

Det poppar upp en ruta om HomeKit efter ett tag i Arlo appen, sen är de bara lägga till enheterna.

Vääöööääölkommen till forumet! Du också @F_Wallerstrem!

Wohooo! Dags för ett köp!

Yes. Nu blir det eventuellt köp för mig med. De har dock fått rätt dåliga recensioner på prisjakt. Och hur är det med batteritiden - någon som har och kan ge en bild från “verkligheten”? Kan man ansluta till strömkälla också om man vill?

1 gillning

inte de mest diskreta :smiley:

Tackar @Esse!

Grymt nöjd med mina Arlokameror, bra bild, bra batteritid, sanslöst känsliga för rörelse. de finns möjlighet att köra med fast strömkälla, kör de på ena kameran.

Appen är egentligen de enda jag har lite åsikter om. Kan logga ut en om man har den på flera enheter med samma användare, Dom släppte nyss en fix för det, men de löste inte bekymret. Flera skriver om att geofencing inte funkar som de är tänkt, jag har dock inte upplevt några bekymmer med det. Man stället bara in vilka enheter den skall bry sig om för respektive användare.

Så köp! Ni kommer bli nöjda!

Vad jag förstått kommer Arlo inte haka på möjligheten till säker inspelning via iCloud i iOS 13? Eller har jag förstått det fel? Det blir ju i så fall en dealbreaker för mig som vill ha allt i hemmappen.

Vi undersöker förnärvarande! Fått svar @nikka?

1 gillning

Inget svar än. Jag återkopplar så fort jag får mer info från Arlo.

Jag var på PR-träff hos dem i somras och som det lät så skulle de inte hoppa på det tåget vid start iaf.

Hört och läst samma, alltså att de antagligen inte hakar på apples lösning. Blir intressant att se hur den lösningen blir.

Jag har dock svårt att se någon direkt konkurrent som har en likvärdig lösning för motsvarande pengar som har stöd för HomeKit.

Glömde skriva tidigare att jag rekommenderar att man kör med Arlos ringklocka om man köper deras kameror. Fungerar fantastiskt bra då man både ser och kan kommunicera med den utanför dörren.

Ungarna tyckte de var fantastiskt roligt att snacka med polarna då vi var på bilsemester i somras :slight_smile:

Har den integrerad med Alexa så alla Echo dot i huset ringer samt mobiltelefonerna som man väljer att ha anslutna.