Arlo, som tillverkar både videodörrklockor och övervakningskameror, skickade idag ut ett mejl till sina kunder där de meddelar att abonnemangspriserna kommer att höjas.
I mejlet skriver Arlo att de har arbetat hårt för att förbättra användarupplevelsen i appen, bland annat genom att introducera en ny appwidget och erbjuda bättre support via kundportalen och chatboten. På grund av detta anser de att en prisjustering är nödvändig. Prishöjningen gäller alla abonnemang och träder i kraft den 1 februari 2025. Du hittar de nya priserna för samtliga abonnemang nedan:
De avslutar med att säga att nya funktioner kommer att lanseras nästa år för att förbättra säkerhetsupplevelsen. Undertecknad har själv Arlo hemma och tycker att det börjar bli alldeles för dyrt. Inte nog med att produkterna i sig är dyra – kostnaderna fortsätter dessutom att öka. Arlo är idag en av få aktörer som inte erbjuder lokal lagring eller iCloud Secure Video. Visst hade det varit bättre om de erbjöd fler alternativ än enbart sin egen lösning?
Ja, jag vi fick lite hastigt behov av kamreor så fick bli Arlo tillfälligt, men blir nog sätta upp några Unifi nu till våren. Har en vän jag satt i Unifi-träsket som har strösslat med kameror över hela gården han har och han är också nöjd
Kör HomeKit Secure video och det funkar överlag bra men tyvärr så går det inte förlita sig till 100 % på för övervakning då alla intressanta rörelser inte registrerar en inspelning tyvärr. Nu har jag Circle 2 kameror enbart men googlar man lite så verkar problemet inte sitta i specifika kameramodeller utan på serversidan
har för mig att de inte hade abonnemang? Vilka kör du? måste man ladda fota. tänker att de med solcell behvöer man kanske bara stödladda i december månad.
Jag kör Arlo utan abonnemang. Spar fångade videosnuttar på USB-minne i hubben. Känner inget behov av de extrafunktioner man får med abonnemanget. Betala över tvåtusen kronor om året när man har mer än fyra kameror är rena rånet.