Ärlige Esses auktioner

Uppdaterat: 2021-05-09 - nu är auktionerna tillbaka inklusive en massa smarta hem-produkter!

Gött, leder budgivningen på Mate 20 skalet :+1:t2:

Woho!

Tur du inte heter Harry, då hade man ju blivit tveksam till det hela. :rofl::rofl::rofl:

Switchen gick ju upp lika fort till nästan nypris ju :sweat_smile:
Gött för dig iaf :+1:

Kartongfrie Esses auktioner har jag hört att dom också kallas :grin:

HomePod levereras med den mycket ovanliga Apple Original Prototyp Bubbelplasten och behåller man den på så förstår även Siri skånska. :rofl::rofl::rofl::rofl:

Nu har jag ett gäng annonser för bland annat en gammal Mac mini, Deco M9-accesspunkt, RBK50-meshnätverk från Netgear, Sony RX0-actioncam, Chromecast Ultra, Nintendo Wii U samt en hel del 80-talssamlarleksaker!

1 gillning

Jag har kartongen till Sony RX0 kameran. :joy::joy::joy:

1 gillning

Så var det dags igen! Sugen på att pimpa teven med Hue Lightstrips? Eller varför inte ett 5.1-ljud?

Välkomna välkomna in till ärlige Esses auktioner!

1 gillning

Kör du det privat eller går du via företaget?

Både och beroende på om det är jag privat eller företaget som äger grejorna.

Tänker på att om man säljer privat och varaktig så ska man väl rapportera till Skatteverket på nåt vänster. Hur gör du?

Nej det gäller ju bara om du tjänar pengar på det - här handlar det ju om att sälja saker för mindre än vad du köpte dem för.

2 gillningar

Det låter som att du anklagar och förutsätter att @Esse gör fel? :face_with_raised_eyebrow::kissing_heart: intressant

Då ber jag om ursäkt om det uppfattades så. Jag anklagar inte Esse för nånting, utan det var genuint hur man ska göra när man säljer grejer på Tradera/Blocket mm. Tänkte att Esse säljer så mycket på Tradera, han har 400+ Omdömen.

Yes! Sjukt hur mycket produkter som gått igenom mitt hem.

Men jag säljer alltså i stället för att lägga det i byrålådorna - minimera förlusterna så att säga.

Tex när jag köper spel så gör jag det alltid på skiva för att kunna få tillbaka i alla fall hälften som jag köpte det för.

1 gillning

Köper aldrig ett spel digitalt längre. Helt sjuka villkor man signar upp på. Du äger inte ett skit o du inte har en skiva. Punkt.
(*förutom iTunes. Lika fucked villkor, men upplevs som mer framtidssäkert.:man_shrugging: #jagärblåst)

Vänner!

Nu är auktionerna tillbaka. Nu fler och trevligare produkter än någonsin tidigare!

5 gillningar

Nog är jag lite sugen på netatmon, får se vad priset ligger på den 15:e :slight_smile: .

1 gillning