Nu när alla julkalendrar kommer , Spotify year in review och så vidare började jag klura på vilken pryl man köpt under året som vart lite bättre än dom andra. Sökte runt lite men hittade ingen sån här tråd.
För mig får det nog bli Sonos Roam, trots att jag köpte den i slutet på september.
Ända sen den levererades så har den åkt med i väskan så fort jag ska åka bort minst en natt. Jag har den i en liten tygpåse för att skydda den och den märks knappt av i väskan.
Det är så skönt att inte behöva lyssna på musik genom ipad eller telefon
Hemma så är har den sin plats ovanpå badrumsskåpet om det inte är så att jag jobbar hemifrån, då har jag den på skrivbordet.
Jag vet att det förmodligen finns bättre kompakta BT högtalare men när man kan ansluta den till sitt befintliga system hemma så spelar det ingen roll tycker jag.
Självklart är inte allt positivt, och nu kan nog alla som har lite koll på Roamen gissa vad jag kommer säga….
Power knappen såklart, ojojoj vad den är jobbig. Många gånger gör den inte som jag vill och hamnar i parningsläge istället för att stänga av sig.
Att inte kunna se hur mycket batteri man har kvar när man kör bluetooth är också ett minus men jag har aldrig hamnat i läget att batteriet tagit slut.
Jag har köpt 2 st Google minis (har tre totalt nu), och de används varje dag. Inget super sexigt, men har gett ett större mervärde än vad jag räknade med
För mig är det nog AirPods Max.
Har inte använt over-ear hörlurar på många år.
Dels för att jag tyckter det är lite bökigt och tar plats men dessa är så sköna och magiskt ljud så det överväger.
Jag tänkte typ något man kanske inte använder varje dag , utan någon pryl man inte hade sen tidigare eller bara kunde att använda mer än man trodde när man köpte den
Telefon är såklart viktigaste prylen jag har men jag använder den inte mer än förra modellen jag hade
Apples nya fjärr där är tryckplattan i mitten är liten. Min stora tumme hamnar ofta mot ringen vilket innebär att fokus flyttas innan jag klickar. Det händer oftast när det är lite bråttom, som när man skall skippa intron. Det är lite störigt.
Jag har varit dålig på att köpa prylar iår. Men sak som var way overdue och inte köptes ny innan den andra dog var:
Asus TUF f15 gaming laptop
Lite tråkig pryl kanske men grymt för mig som reser konstant och vill kunna spela
Jag körde en alienware r5 innan som fyllde 5 år i år. I samband med det så bestämde sig batteriet i den att svälla.
Varför jag valde just Asus Tuf f15?. 144hz skärmen är riktigt bra, 3060 kort räcker för gaming on the road och den har rekommenderats som “OK” spellaptop i många forum. Den slimma designen passade mig bra.
Hmm, tänkte först att jag inte hade handlat så mycket i år men blev visst en del. Telefon, klocka, iPad, dator osv… men årets bästa är nog faktiskt den nya fjärren till AppleTV
Införskaffandet av bil, har sett många nya trevliga platser kring Göteborg. Har kört bilpooler i åtta år men senaste året var jobbigt med att montera i och ur barnstol varje gång.
Jag saknar gamla fjärren eller det kanske är mjukvaran i apple tvn som ställer till det?
På vår förra Apple TV 4th gen kunde man inte sökfältet i exempelvis SVT play använda Siri/diktera sökning. Nu med nya kontrollen/apple tvn startar “allmänna” Siri och man gör en sökning i appletv-appen istället för den valde appens speciella sökfältet.
Unifi - Köpte in mig på Unifi både nätverk och kameror/NVR. Går säkert att få lite bättre prestanda och kamerakvalité men helheten är riktigt bra och det lirar väldigt fint tillsammans.
iPad Air - magisk byggkvalité och fungerar helt perfekt. Kommer nog aldrig bli vän med iOS men använder i princip bara webbläsaren så det går bra.
Huawei Freebuds 3 - Köpte dom för 700 kr tror jag det var och dom är så fantastiskt bra!
Samsung Q90T - Grym TV som jag fick loss för 8.990 kr (65") så det blir årets fynd för mig.