Köpte en Aarke Carbonator 3 för en tid sedan. Titt som tätt lossnar patronen så den måste dras fast igen. Har bytt packningen till patronen utan framgång. Nu på senare tid så har den börjat flöda över och det samlas vätska under silen/plåten i botten. Det känns inte som den gedigna produkt som den utstrålar. Har mailat Aarke, får se vad de svarar. Någon med liknande upplevelser?
Låter som ett måndagsexemplar faktiskt, haft noll problem med mina två från Aarke och har säkert gjort några hundra liter vatten i dem.
Vi kör ju rätt så mycket också, har bytt packningen till flaskan en gång. Det ska bli intressant och se om de svarar på mail, deras konkurrent Sodastream gjorde inte det när jag ställde en fråga en gång. Dumt nog har jag inte registrerat maskinen vilket de verkar vilja att man ska göra. Tyvärr är det väl Aarke eller SS som gäller när det kommer till denna typ av maskin. Eller vet du något annat intressant som är ok?
Bara kört de två märkena faktiskt, hojta om du inte får svar så ska jag se om jag kan trolla fram någon annan mail!
Japp. Antar att det tar några dagar då de skriver att man inte ska skicka flera mail om man inget hört.
Samma problem har jag upplevt en tid.
Skruvade isär den och upptäckte att jag plasten på insidan spruckigt.
Känns som dålig kvalité.
Intressant. Skulle det vara möjligt att få en bild på skadan?
Är det den vita biten i mitten som är trasig?
Nej, det är den svarta plasten runt om som spruckit
Ska ta en titt på min i helgen. Tack för infon.
Lycka till!
Hur gick det för er? Har haft min i ett år drygt, och någon gång har den skruvat ur sig själv, men annars funkar det utmärkt. Vi bubblar hela tiden, dricks hur mycket som helst, vi ahr tre kolsyrepistoler som inte vara så himla länge.
Lite samma här. Skruvar loss sig ibland men inte så ofta längre men jag drar åt patronen rätt så rejält nuförtiden.
Fick återkoppling ifrån aarke support.
Eftersom garantitiden löpt ut och de inte tillhandahåller reservdelar erbjöd de mig 30% rabatt på en ny.
En klen tröst i min mening.
Kommer köpa annat märke för betydligt mindre då aarke uppenbarligen endast satsat på design och inte kvalité.
30% var inte mycket, du kunde åtminstone fått personalpris.
Riktigt dåligt att de inte har reservdelar, du är knappast den förste som drabbas av problemet
Ja, det blir något annat nästa gång.
Jag har inte samma fel på min och den har varit bättre den senaste tiden. Supporten hos dem är inte kul.