Något som länge varit Netflixs svaghet är att de inte dyker upp i Apples “nästa-lista”, serier faller i glömska och missas. Speciellt av undertecknad.
Nu pågår en diskussion på Reddit om att flera användare har fått upp Netflix-serier i Apple TV-appen. Vissa påstår att det bara är Original-serier som dyker upp där per automatik och endel tycks att fått upp skärmen där Apple TV frågar om vi vill lägga till kopplingen mellan de två apparna.
Under noggrann undersökning lyckas vi inte få detta att funka och det är något vi försökt många gånger tidigare. Netflix-appen uppdaterades så sent som idag för Apple TV men vi kan inte hitta någon information om detta. Redditanvändare påstår att detta rullas ut nu och att fler länder kommer att få det snart. Vi kan bara hoppas.
Är det någon som vet om det är en del av API:erna för AppleTV? Annars har ju NetFlix implementerat kod för att få det att fungera och sedan kommenterat ut det på ren djävulskap.
Som jag fattat det handlar det delvis om datan som Netflix inte vill dela med sig av när man implementerar det här. Sedan är det väl att Netflix vill köra sitt eget race.
Jo, jag fattar varför NetFlix inte vill göra det. Jag vara mera nyfiken på om någon programmerare hade gjort extrajobb som sedan inte användes eller om det bara var inkluderat i API:t och någon glömt att slå på en flagga i just denna versionen.
Netflix dök oväntat upp som en integrerad tjänst i Apple TV, men det visade sig vara en bugg. Nu har funktionen tagits bort, och Netflix står fast vid sin egen app.
Netflix dök tillfälligt upp som en tjänst i Apple TV, med stöd för bevakningslistan och “fortsätt titta”, men detta var ett misstag och funktionen har nu återkallats, enligt Netflix talesperson MoMo Zhou. Netflix har konsekvent avstått från att delta i Apples försök att samla innehåll från olika streamingtjänster – och har gjort detsamma med liknande initiativ från företag som Google. Därför kom det som en överraskning när Netflix plötsligt verkade ha ändrat sin inställning. Enligt Bloombergs Mark Gurman så rörde det sig troligen om en bugg.
Tyvärr ser det ut som att Netflix står fast vid att Netflix kunder endast kan konsumera dess innehåll direkt via Netflix-appen. Vi hoppas att de ändrar sig i framtiden, åtminstone vet vi nu att en sådan integration skulle vara fullt möjlig.