Är Home+ 5 bästa HomeKit-appen?

Är Home+5 bästa homekit appen? Hört flera prata om den

Är den appen och Controller for HomeKit som brukar rekommenderas här.

Oftast är det gränssnittet som faller en i smaken, alltså något direkt subjektivt. Det gör inget för man är ju inte tvungen att använda endast en app :slight_smile:

Jag använder oftast Apples Hem-app men när jag ska skapa mer avancerade automationer så använder jag Home+ 5.

Synkas automationer till hem-appen när man gör dessa i andra homekit-appar?
(Jag fattar att saker man inte kan göra i hem-appen blir svårt att synka dit men andra automationer som man egentligen lika gärna skulle kunna göra där.)

Sen samma sak fast tvärt om. Synkas de automationer man har i hem-appen över till de andra apparna, så man inte behöver börja om från början.

Jag vill inte ha olika ställen (appar) att gå in och ändra i bland automationerna. Så någon synk mellan dessa hade ju varit bra.

Det är inte så det fungerar. Datan ligger inte lokalt och/eller per app utan allt är tillgängligt från alla HomeKit-appar.

Det är alltså ingen synk det är tal om utan alla HomeKit-appar läser från samma data.

Fel.
Igen, ingen synk. Och jo, automationer som inte går att skapa i Hem-appen utan som du t ex skapar i Home+ 5 syns absolut i Hem-appen därefter.
Hem-appen har däremot inte alla funktioner inbyggda, trots de stöds av ramverket.

2 gillningar

Det låter ju alldeles utmärkt :+1:t2:

Kan ni ge tips på vad ni har för automationer utom belysning på och av :stuck_out_tongue: något annat kul?

Har att om någon av arlokamerorna här hemma registrerar rörelse så tänds olika lampor beroende på vilken kamera som triggas.

Jag har en sensor i kylen som triggar ett script på min Mac Mini ifall temperaturen går över ett visst värde. Scriptor i sig skickar ut en notis till min telefon.

1 gillning

Jag får ett sms när det ringer på dörren(Telldus).

Skall vara notis, inte sms✌️