Jagar som de flesta här vet en ny bil och tänkte kolla med er som har köpt mycket bilar genom åren om det finns någon bilhandlare som man bör undvika att köpa bil hos. Gissar att de flesta har skräckhistorier men kanske finns någon som sticker ut lite extra? Typ som Riddermark som har haft en del fadäser på senaste.
Viköperdinbil är riktiga skojare, skickar preliminärt bud, och när man sen väl är i hallen så blir jag uppmött av ett par grabbar i 20-års åldern (riktigt sliskiga säljare) som kommer med ett skambud på mindre än hälften av det preliminära. Förklarar med sköna argument som att man kunde se några mindre stenskott i fronten. otippat på en bil som gått 10 k mil.
När jag inte accepterade budet så bytte de taktik och började trash-talka min bil.
Det blev ingen affär där.
Åkte till en annan handlare som gav mig det begärda direkt utan diskussion.
Just Riddermark har jag aldrig varit nöjd med under de 2 bilköp jag gjort där meeeeen å andra sidan har jag bara goda erfarenheter från Hedin som antagligen kommer nämnas i denna tråd Bilia var några jag gillade mycket men de la tyvärr ner i Uppsala. Volvo Retail är inte alls lika bra
Vi köpte från riddermarks 2018, och kan inte klaga men har också hört illa om dom på senaste
Har köpt av Riddermark utan problem. Har ett par kunder som fick problem med batteriet och trasiga plastdetaljer. Jag kontaktade deras reklamstionsavdelning och det var bara att fixa. Fakturorna betalades i tid.
Sen kan det nog ha betydelse vilken Riddermark butik man handlar av.
Riddermark messade mig idag, har inte varit i kontakt med dem på över ett år. Fattar inte vad de fått det ifrån att jag vill sälja min bil till dem.
Var det en dyrare bil?
Jag har bara sålt en bil till dem och den var nästan slutkörd och fick bra betalt
Så är det nog absolut, båda mina inköp var i Järfälla, 2013 och 2017. Kan ju ha ändrats sen dess men bitter som man är…
Det handlar nog i botten om vilken säljare man gör affär med gissar jag.
Du skriker ju ut varje dag att du ska byta bil snart, så det hörs väl ända till Riddermarks.
Det där är ju rätt skönt med just Tesla, att man slipper bilsäljare, ett jobbigt släkte man gärna undviker. Sen vill man kanske inte köpa Tesla av andra orsaker, men det hör inte hit. Tycker fler borde köra på den varianten att man kan köra hela bilaffären digitalt.
Ja, jo men en snabb googling så borde de ju se att jag inte äger, utan leasar min bil.
Det är ju därför du ska skaffa Polestar.
Så mycket jobb lägger de inte ner. Snart sitter de hemma hos @Marcus_Attefors och fikar.
Lutar åt det om det inte dyker upp några andra intresssanta erbjudanden under vårkanten. Kollade faktiskt om det gick att beställa en leveransklar polestar igår, sen att få den levererad i juni, men det gick inte. Funderar på att boka in en provkörning iallafall, prestandamässigt tycker jag ju LRSM -25 borde vara motsvarande min Mach-E LR RWD.
nej det vill jag inte påstå, men lågmilare (sett till årsmodell) välskött och superfin. Så inga stora pengar, men skambudet jag fick var typ +/- på bränslekostnaden dit. viss överdrift, men nästan.
när jag bokade provkörning så kom de hem till mig med bilen, och säljaren som var med hade all tid i världen, fick en grundlig genomgång och fick provköra så länge jag ville, en av de bästa demon jag varit med om.