Är Apple TV en onödig produkt 2020?

Lysande, där gjorde du min kväll och jag går omkring och skrattar :grinning:

Tänker att en TV bör hålla 10+ år. Då bättre och billigare att köpa en Apple TV eller liknade efter några år, än att byta hela TV. Således gör TVn “dum” med bra bild och sätt allt smart utanför TVn. Men A CPUn blir ju snabbare och snabbare så det kanske snart inte behöever uppdateras så ofta det heller. bara mjukvaran. All mjukvara i TV är mil ifrån ju =D

2 gillningar

Helt rätt :slightly_smiling_face:
Håller med dig om det fullständigt
TV skall ha så bra bild som möjligt allt annat externt är IMO

1 gillning

Om man vill ha fjärr och ett gränssnitt har man ju köpt fel produkt, knappast chromecastens fel.

Använder både ATV och chromecast och både fyller sitt syfte fast på olika sätt.

Och alla vet exakt vad dom vill ha när dom köper något? Fråga @Sevis om hans HomePod :wink:

Sen skrev jag också att några hade fått den på köpet.

Nej det kanske inte alla vet, men det gör ju inte chromecasten till en skitprodukt.

Jag skrev vad jag tycker. Får jag inte tycka vad jag vill?

Får man absolut göra, men om anledningen är att ingen du känner använder den för att den inte har fjärrkontroll så tycker jag att den anledningen är lite svag för att kalla det för skitprodukt.

Äh va, dra inte in mig i eran diskussion tack! Jag om någon älskar homepoden så… Sålde inte för att produkten är dålig…

2 gillningar

Det kan räcka med en sak för att göra en produkt till en skitprodukt.

1 gillning

Nej det vet jag men du sålde den för att den bara stöder AM. För andra kan det vara anledning och något som man läst kommentarer att den är en skitprodukt pga av en anledning.

För mig handlar de nog om ”speeden” på smart tv:na … för ett par år sedan fanns de ”inga” snabba , nu finns de en uppsjö - så min nästa tv ( 2-4 år ) kommer oxå ersätta atv helt säkert ! :+1:t2:

1 gillning

Sant! Men jag älskar den! Skulle kunna ha 10 st :stuck_out_tongue_winking_eye: funderar faktiskt på en kombo med sonos och homepod… Ska bara få över alla här hemma på AM :rofl: Wish me luck… :rofl:

1 gillning

8 vägghängda ATV hade ju suttit som en smäck. :rofl::joy:

En enkel man som jag kör ATV & dubbla HomePod, hade man varit pilot hade det kanske sett annorlunda ut. :joy::rofl:

Köpte en ny Samsung på Black Friday men ATV får vara kvar. Har testat lite appar på TVn men gillar det inte alls.

Så sant så sant :slightly_smiling_face:

Är det Airplay från ATV till Homepod
Är genuint intresserad av setup
Förklara

Airplay e de som gäller ja! Setupen kanon!

Japp, bara att koppla in och lägga in i Hem appen. Jag startade med en, sen skaffade jag en till och då fixade Hem appen till så det blev stereo. Jag tycker det låter helt ok till TV’n och till lagom musik men ska du köra disco eller spela högt så räcker de kanske inte till.

1 gillning