Är Apple Pencil nödvändig?

När jag köpte min ipad pro 12.9" i slutet av 2018 slog jag givetvis till på en Apple pencil gen 2. Men jag använder den extremt sällan har jag märkt. Typ endast när jag ska retuschera något i Affinity photo vilket jag sällan gör. Antecknar lite med appen Nebo men går smidigare att skriva med tangentbord.

Ni med ipad pro, hur använder ni era pennor?

I Affinity Photo är den helt nödvändig, skulle jag säga. Skulle inte använda appen utan pennan.

Jag använder också pennan generellt i iOS rätt ofta, med bieffekten att skärmen hålls renare :slight_smile:

3 gillningar

Köpte iPad Pro mycket pga penna, kör annars mest MBP/iMac

Vad använder du pennan till?

Affinity designer o photo, trevligt att komma ”nära” grafiken. Annars är skärmdump när man drar nerifrån hörnet med pennan, o snabbt kan kladda på en sida/tidning/pdf mm

Den är nödvändig om man vill göra något vettigt, anteckningar/något med grafik, har fortfarande inte hittat min Pencil efter flytten för 7 månader sen. Saknar två saker sen flytten, laddaren till min XPS 13 (som jag tänkte ge till min mor, men svårt utan laddare) och min Apple Pencil.

Känns som det är dags att beställa nya. :laughing:
Efter beställning så lär jag hitta både pencil och laddaren…

Har iofs ersatt iPad+Pencil med Rocketbook, så ett icke-problem egentigen numera.