Aqara Single Switch Module T1 officiellt släppt i Sverige

Mums!

1 gillning

Xiaomi/Aqara levererar igen. Bara att fortsätta så blir det bra. :slight_smile:

Är det en ren på/av-brytare eller kan den dimm med?

Det där är en ren av/på brytare. :slight_smile:

Kan någon svara på varför det är lögn i helvete att hitta motsvarande produkt fast dimmer? Fibaro har förvisso en uppkopplad inbyggnadsdimmer, men den är inte kompatibel med homekit. Jag har mailat och frågat om det är något som ligger i pipeline, men fick ett mer eller mindre rakt nej på den.

Det måste ju finnas en bra förklaring till att den typen av produkt lyser med sin frånvaro? Jag hade utan tvekan betalat 3000 kr/styck…

1 gillning

Kan denna vara något?

1 gillning

Här fanns en som skulle funka med HomeKit via hue bryggan. Har inte testat själv dock.
https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Nordtronic-Box-Dimmer-Zigbee/2805648

Där har vi något som ser väldigt intressant ut! Tyvärr kan jag inte hitta mycket mer info, eller någon återförsäljare av dessa ännu… Men då finns det hopp i alla fall! :raised_hands:

Edit: Hittade en svensk återförsäljare. Pris 1395 kr.

https://www.elot.se/product.html?product_id=78981

Det låter ju också lovande! Dock så påminner den väldigt mycket om Ett smartare hem för alla (Det är kanske tom exakt samma, fast under olika brand?)

Med den från Sunricher så har de löst homekit via någon bakväg, där de lurar Hue bridge att den är en Philips-lampa. Det är alltså inte helt by the book, och kan närsomhelst sluta fungera om/när Philips täpper igen det hålet. Detta enligt någon på M.nu som haft kontakt med Sunricher. (SUNRICHER zigbee switch HomeKit kompatibel? - forum.m.nu)

Risken är väl överhängande att samma gäller med nordtronics variant också. Men värt att kolla upp närmare! Tack!

Det finns väl inga andra produkter än Hues egna som går in i HomeKit via Hue-bryggan? Eller är det ändrat nu?

Om du kollar Waheto’s inlägg så finns det tydligen möjlighet till att fejka id så hubben tror det är en hue produkt. Finns ju klart också en möjlighet att hue hindrar detta i framtiden och produkten inte kommer fungera som önskat längre.

Jo man kan fejka in mycket i HomeKit men man vill ju att allt ska fungera native

2 gillningar

Handlade du online eller butik? Glömde kolla om Kjelle fått in den i butik ännu.

Beställde online och hämtade i butik

Lust att slänga upp en bild när du öppnat den? Lite intresserad utav hur “stor” den är och hur mycket den bygger :slight_smile:

Jag köpte en på Kjell idag tillsammans med en Aqara Hub och Temperatur/luftfuktighetssensor i syfte att styra en fläkt. Dock lyckas jag inte lägga till switchen i XiaomiHome-appen. Den finns inte med bland möjliga device och qr-koden känns inte igen.

Någon som lyckats lägga till den med Aqara Hub?

Samma sak här, men upptäckte att den ändå dök upp i Apple Home.

Hittade denna i dag. Hade glömt bort att jag köpt den, men nu är den installerad. Fungerar ju kanon :smiley:

2 gillningar

Du eller elektrikern :wink: