Aqara presenterar S1 Smart Scene Panel

Från sajten:
image

Kinesiska företaget Aqara, som ju är en del av Xiaomi, formligen spottar ur sig nya produkter i dessa dagar. Förutom nya kameror, dörrlås och hubbar så har de även presenterat sin S1 Smart Scene Panel där de gärna får ta mina pengar så snart som möjligt för denna produkt.

Vad det handlar om är en väggmonterat kontrollpanel där du kan styra ljussättning, färger, gardiner samt smarta pluggar. Huruvida det enbart rör sig om produkter från Aqara eller om produkter anslutna via Apple HomeKit även fungerar vet vi med säkerhet inte än.

S1 Smart Scene Panel använder Zigbee 3.0 och har en inbyggd 3.95 IPS panel för styrning. Snyggt och elegant så det skriker om det men sen återstår givetvis frågan om denna dyker upp på våra breddgrader och om den kommer att fungera med våra standardiserade uttagsformat även om måttet sägs vara klassisk 86 mm.

Aqara S1 Scene Control på väggen

Vad säger ni där ute som sitter fast i Aqaras värld av smarta produkter? Köper ni?

Källa: HomeKit News

1 gillning

Kommer jag kunna styra allt i homekit så har jag redan beställt :smiling_face_with_three_hearts:

2 gillningar

Vart har du beställt? Är det helt säkert att den kan styra allt i homekit?

Va lite ironi i mitt svar :wink: menar att den är given.

Jaha :slightly_smiling_face: Du har varit snabb för så jag var inte förvånad haha