Aqara lovar uppdatering nästa vecka

Från sajten:
Aqara lovar uppdatering nästa vecka


image

Det var någon vecka sedan som Aqara lyckades med konststycket att skicka ut en uppdatering till sina gateways som innehöll beta-funktioner.

En av beta-funktionerna gjorde att alla enheter som varit tillagda via Aqaras gateway dök upp som ”offline” i Mi-appen.

Aqara har sedan dess lovat att en uppdatering för att lösa problemet skulle komma ut veckan efter. En sådan uppdatering har dock inte synts till och HomeKitNews skrev i förra veckan om att lösningen som Aqara nu erbjöd var att de som blivit drabbade skulle maila [email protected] och ange serienummer på gateway och användar-ID i Mi appen för att få en OTA uppdatering.

När vi varit i kontakt med Aqara så hänvisar de istället till att det ska komma en uppdatering nästa vecka. Oavsett när det kommer en uppdatering så är det anmärkningsvärt att ett företag utåt sett tar så lättvindigt på att korrigera ett misstag som påverkar människors smarta hem med allt från lampor till brandlarm.

2 gillningar

Och huben är offline i Mi home, hur fan gör man då?

Vem ska avgå?

Alla, alla ska avgå

1 gillning

fort ska de gå också.

@Thor för i helvete… fixa till så jag slipper se små och stora bokstäver, klarar inte av att se den där bilden en gång till!

2 gillningar

Hahaha, så fort aqara kommer med uppdateringen! Som det är nu går det inte att göra något alls

1 gillning

Tack min OCD känns bättre nu! Nästa gång klagar jag på Thors hus… för du bor väl ändå i lägenhet Thor? :stuck_out_tongue_winking_eye::smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Hahaha, ja det stämmer, i ett gathus. Så jag kanske ska döpa om det till Thors hem istället :slight_smile:

1 gillning