AppleTV + Box Telenor?

Fick sms av nära vän:

”Heeej!

En fråga, om man har en tv box för att kunna se tv och vanliga kanaler (via telenor) och vill ha en Apple TV för att kunna streama viaplay osv, kan Apple tvn ersätta boxen så man slipper använda den och se vanliga kanaler via Apple tvn istället? ”

Jag har faktiskt ingen aning då vi själva bara har AppleTV och streamingtjönster som Cmore, Netflix osv. Dvs Ingen annan box.

Någon som vet???

Ja det funkar , jag hade det för 1 år sen.
Man loggar in i telenor stream appen på Apple tvn, kan logga in på iPad och sånt också och se om man vill

1 gillning

Går fint! Bara att sappa som vanligt via telenorappen.

1 gillning

Tackar :slight_smile:

Som ovan skrivit går bra men vi har behållit vår Telenor box då den har hårddisk om man vill spela in ett program. Vi kan även backa en vecka och se de flesta programmen som sänds. Vi kan även se en vecka fram i tiden om vi vill sätta något på inspelning. Personligen gillar inte jag Telenor Stream appen.

1 gillning

Håller med om att Stream-appen till Apple TV inte är riktigt bra. Sedan senaste uppdateringen fick jag problem med att jag måste gå ifrån tv-listan och gå tillbaka för att få listan uppdaterad.

Loggar man in på datorn på Telenor Stream så fungerar det mycket bättre. Den uppdaterar listan samt att man kan gå tillbaka och framåt en vecka. Dock fungerar det inte att se alla program i efterhand. Detta handlar troligtvis om rättigheter och hur mycket Telenor betalar för att få visa respektive kanal osv.

1 gillning