Ryktena om att Apple jobbar på en vikbar iPhone har cirkulerat i flera år, och nu påstår flera läckare att den faktiskt börjar närma sig – men billig blir den inte.
Om du suktar efter en vikbar iPhone kan du få vänta till slutet av 2026 eller början av 2027. Det kanske dock bara är positivt, eftersom den ryktas ha en prislapp som får plånboken att rymma – så börja spara. Apple-läckaren Ming-Chi Kuo delar med sig av fler detaljer och säger att enheten kommer ha en inre skärm på 7,8 tum i utfällt läge och en yttre skärm på 5,5 tum. Enligt Kuo har Apple dessutom lyckats lösa ett av de största problemen med vikbara telefoner – den ska inte ha något synligt veck i mitten, till skillnad från modeller från Samsung och Google.
När telefonen är ihopfälld kommer den vara mellan 9 och 9,5 mm tjock och ha ett hölje av titan, medan gångjärnet kommer vara tillverkat av rostfritt stål och titan. Kuo påstår också att Face ID kommer att saknas, och istället kommer telefonen ha en Touch ID-knapp på sidan. Han uppskattar att prislappen kan landa på över 2 500 dollar och beskriver den som en “måste-ha-enhet” för de allra mest inbitna Apple-fansen.
Allting är relativt. Men Fold 7 visades upp på MWC utan veck. Kinesiska och Google kommer utan veck. Tror att när Apple släpper sin ser den likadant ut. Skillnaden är att Apple inte får ut grejor på marknaden och med tanke på iPad så skall man nog inte ha för höga förväntningar på mjukvaran heller
Jag trodde samma sak...
Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan det. Har ju faktiskt gjort några försök att gå tillbaka till "vanlig" men ramlar helatiden tillbaka till fold.