Apples vikbara iPhone ryktas bli svindyr

Från sajten:
image

Ryktena om att Apple jobbar på en vikbar iPhone har cirkulerat i flera år, och nu påstår flera läckare att den faktiskt börjar närma sig – men billig blir den inte.

Om du suktar efter en vikbar iPhone kan du få vänta till slutet av 2026 eller början av 2027. Det kanske dock bara är positivt, eftersom den ryktas ha en prislapp som får plånboken att rymma – så börja spara. Apple-läckaren Ming-Chi Kuo delar med sig av fler detaljer och säger att enheten kommer ha en inre skärm på 7,8 tum i utfällt läge och en yttre skärm på 5,5 tum. Enligt Kuo har Apple dessutom lyckats lösa ett av de största problemen med vikbara telefoner – den ska inte ha något synligt veck i mitten, till skillnad från modeller från Samsung och Google.

När telefonen är ihopfälld kommer den vara mellan 9 och 9,5 mm tjock och ha ett hölje av titan, medan gångjärnet kommer vara tillverkat av rostfritt stål och titan. Kuo påstår också att Face ID kommer att saknas, och istället kommer telefonen ha en Touch ID-knapp på sidan. Han uppskattar att prislappen kan landa på över 2 500 dollar och beskriver den som en “måste-ha-enhet” för de allra mest inbitna Apple-fansen.

Via Macrumors, bild Concept Phones

1 gillning

Någon som är förvånad :blush:

1 gillning

Att det görs ordentligt istället för skämten som är ute nu?

3 gillningar

Hoppas att du inte är allvarlig nu :grin:

Jag har klämt på fold. Inter imponerad av skärmen med veck. Ända man tänker på.

2 gillningar

Min gissning är att Apple inte kommer att släppa någon vikbar alls.

Har det varit någon succé for Samsung? Tror säkert dom fick många kunder som ville testa, men hur många av dom är fortfarande nöjda med konceptet?

Vill folk verkligen ha vikbar eller har många insett att det inte är lika bra som det låter? Jag personligen ser ingen nytta med det.

Apple brukar inte vara först men dom gör det bara om det går att göra bra.

3 gillningar

Allting är relativt. Men Fold 7 visades upp på MWC utan veck. Kinesiska och Google kommer utan veck. Tror att när Apple släpper sin ser den likadant ut. Skillnaden är att Apple inte får ut grejor på marknaden och med tanke på iPad så skall man nog inte ha för höga förväntningar på mjukvaran heller

Samsung säljer ca 3 miljoner Flip och ca 2 miljoner Fold per år. Apple kommer nog att släppa en så småningom men om det blir en succé återstår att se

Jag har noll intresse av en vikbar iPhone, men däremot en iPad som kan gå från en iPad mini till en fullstor iPad hade varit jävligt smutt.

Ingen Face ID? Låter ju mest som en dyr ersättare till iPhone SE. :sweat_smile:

2 gillningar

Du har klämt på den?... Klart man tänker på vecket då, för det är det man tittar efter.
Vid daglig anvädning tänker man inte på det.

Som MKBHD sa: Tänker du på vecket så tittar du på dåligt content

2 gillningar

Jag trodde samma sak...
Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan det. Har ju faktiskt gjort några försök att gå tillbaka till "vanlig" men ramlar helatiden tillbaka till fold.

3 gillningar

Vad menar du med iPad ?

Jag tror knappt Apple släpper en vikbar.

Gjorde de?...då har jag missat något.

1 gillning

Så är det kanske. Men är van vid det bästa och då ser man lätt fel. =)

Hur mågna procent är det av totalt antal tillverkade telefoner från Samsung?

Här en bild och artikel från Phonearena

1 gillning

Skulle tro ca 2.5 procent. Räknar man de vanligaste modellerna så har ju Samsung 9 modeller de släpper varje år

Jag är helt övertygad om att de har tittat och gjort prototyper men om det blir någon kommersiell produkt återstår att se.

1 gillning

Ingen Face ID och vikbar… ooonej.

Motor Ola från 87 ringde och ville ha tillbaka sin Yuppienalle.

1 gillning