Apples event 7 september

Noterade nu att de har översatt "Far out" till "Äventyret fortsätter"... Kan det ge någon ledtråd?

Nej det är nog bara en dålig översättning :smiley:

Frasen ”Ge mig en ledtråd ” till Siri ger

Det här var lite roligt

1 gillning

Äntligen dags för lite päronkonjak.:hugs:

2 gillningar

Det närmar sig.

2 gillningar

Jag har alltid följt Apples event live tidigare, men idag har jag inte möjlighet att vara med från start. Brukar det finna möjlighet att gå in efter typ en halvtimme och se från början. Dvs med förskjutning?

Tur dom skall sitta inne på Steve Jobs Theater idag.

Öppnade App Store idag. Kan det vara en hint.:hugs:

1 gillning

Ser verkligen fram emot att se eventet, hoppas det ger några överraskningar!

1 gillning

Verkar länka till några appar man kan skaffa för att dom ska säga till en när man lutar sig för mycket fram, hur många hopp man gör när man hoppar hopprep och lite annat.

Känner mig också riktigt pepp idag. :+1:t3:

1 gillning

Jag har inte så stora krav på häftiga prylar. Tycker om att se eventet ändå. Men det är ju skoj om man blir överraskad.

2 gillningar

Från sajten:
image

Apple har tagit ner butiken inför kvällens event och vi kan förvänta oss en ny mobiltelefon och klocka när butiken väl är uppe igen.

Det är Apples sextonde generation av telefon i raden av iPhones som tros presenteras ikväll. Namnet kommer med största sannolikhet vara iPhone 14, iPhone 14 Pro och kanske kommer iPhone 14 Plus komma tillbaka. Senast Apple använde sig av Plus efter iPhone var med iPhone 8 Plus.

Apple Watch Serie 8 som också ryktas presenteras ikväll sägs möjligen komma i en mer stryktålig version som kommer gå under namnet Apple Watch S8 Pro. Hur mycket mer stryktålig en Pro klocka från Apple faktiskt blir är omöjligt att säga då redan iPhone S7 presenterades som en mer stryktålig klocka.

Källa: Apple

 

Från sajten:
image

I dag när Apple håller event ryktas det mycket om satellituppkoppling till iPhone 14, men Huawei verkar ha slagit Apple på mållinjen som första mobiltelefonstillverkare med satellituppkoppling.

När Huawei Mate 50 presenterades kom den med möjlighet att skicka textmeddelande via satellituppkoppling. En funktion som passar sig väl för de som då och då befinner sig i områden utan täckning via traditionell uppkoppling. Mycket uppskattat om det skulle inträffa en akut situation.

Ryktet om Apples möjliga satellituppkoppling har funnit under en lång tid. Förra året när iPhone 13 kom var ryktena intensiva och Apple-analytikern Ming-Chi Kuo var helt övertygad om att det skulle lanseras tillsammans med iPhone 13. Helt fel var det inte då iPhone 13 har hårdvaran för att tekniskt klara av en satellituppkoppling men Apple valde av någon anledning att inte lansera funktionen för slutanvändaren.

Huawei presenterade sin Mate 50 och enligt The Verge så har Mate 50 just fått en satellituppkoppling. Det är ingen uppkoppling för att streama senaste HBO-serien. Inte ens att kunna ta emot text-meddelande på utan uppkopplingen hos Mate 50 är endast till för att kunna skicka textmeddelande, vilket i en nödsituation kan vara skillnaden på liv och död. Då Huaweis telefoner fortfarande inte får säljas i USA är frågan hur mycket Apple bryr sig om att Huawei slog dem på mållinjen.

Källa: The Verge

Har inte gått förut. Har inte själv möjlighet att se det ikväll så planerar att hålla mig offline ikväll och kolla på det imorgon bitti.

Vilken tråd gäller för eventet? Finns ju typ 2-3.