Ger er den mycket enkla men kanske lika svåra frågan.
Vilka tre tjänster anser ni är de bästa från Apple?
iCloud
Apple One
Apple Store
iCloud
Apple Music
TV+
Finns det några dålig?
Själv måte jag väga in några faktorer.
Antingen att Apple är ensamma om tjänsten eller att konceptet är uppfunnet av Apple, eller att Apple utan vidare spöar skiten av konkurrenterna kring tjänsten.
Eller helt enkelt att det är dessa tjänster jag skulle sakna mest om man bytte till konkurrent.
Såhär ser min pallplats ut.
3.Apple Arcade
Som barnfamilj är det oerhört skönt att låta barnen ladda hem vad de vill utan att de ploppar upp reklam var eviga tid. De råkar då inte trycka på något olämpligt och man vet att det som laddas hem är av kvalité.
Själv spelar jag inte mycket. Men när suget kommer så är det snabbt och enkelt att hitta kvalité.
Kanonbra!
2.Apple TV
Det är oerhört smidigt att få notis om sina favoritprogram och serier ifrån en enda tjänst. Och söka upp allt via denna tjänst.
Även ett bra utbud av köpfilm.
Hade själv önskat se att det byggdes ut en tjänst som typ kan heta Apple Mediacenter. Där notis om all media kommer. Musik , film , serier, tv och podcast. Och med ett UI för all streaming.
Men det är bara drömmar.
Tjänsten är kanon ändå.
Well done Apple!
1.Hitta
Tjänsten är oerhört genialisk. Använder den flera gånger om dagen. Dels för att hitta nycklar, plånböcker och annat. Men även kunna se vart familjemedlemmar är så man vet precis när man ska börja med maten, gå ut och möta upp dem eller veta hos vilken kompis barnen är.
Vardagsräddare!
Nu har vi ju inte den i Sverige än, men Apple News+ har ju generellt väldigt dåligt betyg. Riktigt kass app och tjänst, som idag också gått upp i pris.
Min favorittjänst är Hitta-appen, helt fantastiskt vad bra och användbar den är.