Omsättningen ökade med två procent jämfört med föregående år även om Mac-försäljningen backade.
Apple har presenterat resultatet för tredje kvartalet räkenskapsåret 2022. Under perioden april-juni omsattes 83 miljarder dollar vilket är en ökning med 1,6 miljarder dollar. Nettovinsten blev 19,4 miljarder dollar vilket är något lägre än de 21,7 miljarder som det blev föregående år. Hela kvartalsrapporten finns att läsa på Apples webbplats.
iPhone: 40,6 miljarder dollar (+3 %)
Mac: 7,3 miljarder dollar (-10 %)
iPad: 7,2 miljarder dollar (-1,9 %)
Wearables och övrig hårdvara: 8,0 miljarder dollar (-7,8 %)
Och då har det ändå minskat. Tror att när det var som högst stod iPhone för nästan 70%.
Och vad jag har hört så har även marginalerna på iPhone minskat lite medans vinsterna för tjänster (services) ökat.
Nu tycker jag vi håller korrigeringar till artiklar
När jag skriver i kommentarerna så skriver jag som jag pratar.
Edit: Såg att det var exakta orden man fick som svar i en googling.
Plus att det stod för ”skrift och vårdat språk”…
Så jag förlorade även möjligheten att skylla på mitt språk
Fan, där lärde jag mig något! Tack. Hade aldrig ens kunnat tänka mig att det ska vara mellanslag före procenttecken.
Dessutom är det generellt sätt även rekommendationen på engelska (även om de flesta ”style guides” inte håller med) vilket gör det mycket enklare för mig att komma ihåg och använda.
Att det är mellanslag före procenttecken är för att procenttecknet ersätter ordet procent och man skriver mellanslag före ordet procent. 15 procent => 15 %.
Gäller alla tecken som ersätter ord.