Applechef får gå efter skämt om att kela med stora bröst

Från sajten:
image

I en video på TikTok försöker en Applechef skämta med en replik från en känd film. Nu får han gå från sin tjänst.

I en video från 5 september som blivit viral på TikTok går det att se Tony Blevins använda en replik från filmen Arthur från 1981. Vad Blevins missat under de 41 åren som gått sedan filmen hade premiär är att sexistiska skämt inte lämpar sig längre. Inte ens om det skulle vara sant. Men näsbrännan för Blevins blev ordentlig för nu har han fått avgå från sin tjänst hos Apple.

Repliken han la i klippet är

“I have rich cars, play golf and fondle big-breasted women, but I take weekends and major holidays off.”

@itsdanielmac

Quite the occupation this man has ✍️ #mercedesbenz #supercarstiktok #slr #car

♬ original sound – DANIEL MAC

Utöver bilar, golf och bröst hinner han lägga till att han har en “hell of a dental plan”. Kollegorna på Apple uppskattade inte skämtet utan startade en intern utredning kring det hela och nu har Blevins lämnat Apple.

Blevins har sedan händelsen gått ut och meddelat “Jag skulle vilja ta tillfället i akt att uppriktigt be om ursäkt till alla som blivit kränkta av mitt felaktiga försök till humor”. Nedan går det att se klippet från filmen, tyvärr verkar det som att Blevins inte mindes repliken i filmen utan gjort om den något. Kanske för att passa sitt eget liv bättre.

Teknikveckan varken står för eller uppmuntrar till sexism, dålig humor eller den här filmen.

Via:MarketWatch

Han skall visst ha varit ett riktigt praktarsle – men det var också det som gjorde honom så bra på sitt jobb. Sätta leverantörer mot varandra, ibland genom ren mobbing.

Här går det att se klippet

Ännu en rövhatt.

2 gillningar

Smaklöst skämt, javisst, men det tycker jag inte att man ska få sparken för. Om man tror att ett skämt med säkerhet visar vilken värdegrund en person har så är man ganska naiv eller saknar humoristisk ådra. Korridoren för vad som är OK och inte blir allt smalare och reaktionerna mot de som trampar utanför allt starkare, jag hoppas på ett mer tolerant samhälle!

3 gillningar

19 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Politisk debatt

Ett mer tolerant samhälle? Locka mig inte att skratta…

1 gillning

Att skratta är väl inte fel?

2 gillningar

Om du kommer ihåg, och citerar, smaklösa skämt från en 80-talsfilm (som inte var särskilt bra) så är det inte mer än rätt att du får sparken.

1 gillning