AppleCare+ släpps månadsvis i Sverige

Inom 60 dagar från köpet, så nope.

2 gillningar

Förbetalda planer ska kunna överföras om kvitto finns, efter kontakt med support. Men tydligen kan inte den nya månadsvis löpande årsplanen överföras.

1 gillning

Kostar 1.345 för min modell.

Jag har överfört AC+ och avslutat AC+, fungera bra fast tar tid.

Fick ringa till Apple och första personen jag pratade men kunde inte hjälpa mig fast det förstod inte människan så jag fick gå igenom flera "godag yxskaft" lösningar. Skulle klicka på knappar som inte fanns på mobilen för att avsluta AC+.

Efter vad som kändes som en evighet blev jag kopplad till en avdelning som håller på med avtal hos Apple och tjejen där löste det på 5 minuter.
Överför man AC+ går det på 24h och återbetalning fick jag efter 2 dagar.

Det ska väl inte längre vara sant med den månadsavtalade och ständigt löpande AC+?

Man måste aktivera AC+ inom 60 dagar från köpet av produkten, sen kan den fortgå så länge man betalar för den månadsvis.

2 gillningar

Ah, ok. Hade fått för mig att den även numera gick att starta efter de annars traditionella 60 dagarna.

Hur många här kommer teckna AC+ till sin nya 15/15 Pro?

1 gillning

ja kommer nog ta de nu , har aldrig haft men känner att de dax :innocent:

1 gillning

Jag kommer haka på.

Jag kommer hämta ut min telefon på Emporia och jag undrar om personalen där är tillräckligt pålästa så de kan hjälpa till med detta, med tanke på hur nytt det är. Vill inte hamna så man får det tidigare, icke månadsdebiterande upplägget.

Precis, det jag är lite rädd för också. Vore trist att hosta upp 2,5K extra på en gång. Dock är jag fortfarande kluven ifall det är värt det. Har aldrig tappat någon telefon i backen, kör alltid både skal och skärmskydd och nu är det extremt länge jag haft min 12a, men kommer nog i fortsättningen byta lur en gång per år. Svåra beslut :thinking:

Enklaste är nog att du aktiverar det via Inställningar > Allmänt > Om > Skaffa AppleCare+ på din nya iPhone inom 60 dagar.

Eller gör det online. Det behövs ett nyköpt serienummer för att testa. Om inte årsplan med månadsbetalning uppdaterats där än måste nog butikspersonalen själva ringa supporten.

4 gillningar

Har ni hört något om att man kan förlänga AppleCare+?

Verkar som man kan förlänga efter två år, dock oklart om det är när man köper en två årsplan eller betalar per månad.

Sa upp Telenors försäkring och skaffade denna. Tycker inte att jag fick ett bra bemötande sist jag skulle hantera ett ärende hos Telenor. Har större förtroende för Apple.

1 gillning

Frun tecknade detta, lägligen så dras det på mitt kort då vi har familjedelning :joy:

2 gillningar

Vad låg priset på för AC+ på 15 PM i månaden?

1 gillning

115 kronor utan stöld- och tappa bort-skydd.
150 kronor med.

Hur ser villkoren ut för stöld och förlust. Kräver Apple något att typ mobilen spärras eller liknande.

Hur funkar det där, är man bunden i en viss tid eller kan man säga upp det när man vill?