AppleCare+ blir ännu bättre

Från sajten:
image

Om du är en slarvig prick och inte har den bästa hemförsäkringen så kan AppleCare+ vara ett fint alternativ och nu gör Apple tjänsten ännu bättre.

I ett mail som Apple har börjar skicka ut till kunder framgår det att AppleCare+ blir bättre. Om du har tecknat upp dig för AppleCare+ så kommer du kunna reparera din enhet så många gånger det behövs. Tidigare så fick man lämna in den på reparation två gånger per år men nu är det alltså obegränsat vilket är väldigt tacksamt för den som är väldigt klantig.

AppleCare+ kostar 2 595 kronor och gäller i två år, skulle du råka tappa telefonen i marken så glaset går sönder så kostar det 249 kronor i självrisk. Skulle det bli mer omfattande skador så ligger självrisken på 849 kronor.

Källa: Apple

 

Synd att man inte kan betala månadsvis som i vissa andra länder. Onödigt när man byter telefon varje år :slight_smile:

Finns det nånn poäng som privatperson att köpa AppleCare + till en MacBook Pro?

Apple tar 2995kr för tre år, alltså en tusenlapp per år.

Självrisken är 849kr för skärmen eller yttre hölje och 2699kr för allt annat.
En kaffe över datorn ner i tangentbordet kostar alltså totalt 5694kr att fixa. Känns rätt dyrt?

Andra sidan går datorn på 24995kr och jag kan använda försäkringen hur många gånger jag vill.

Hur tänker ni?

Edit: Kollade med mitt försäkringsbolag LF
Ersättningen droppar snabbt med värdeminskning.

0-6 mån 100%
6mån-1 år 75%
1-2 år 60%
2-3 år 45%

Självrisk 1500kr

Så AppleCare+ kan vara lönsamt sista tiden. Är man lite snål, eller smart så köper man AppleCare + sista dagen, har 60 dagar på sig.