Apple WWDC 2021

Från sajten:
image

Apple skickade precis ut inbjudan till WWDC 2021. WWDC är Apples egna utvecklarkonferens.

dagarna vi kommer sitta bänkade blir 7-11 juni och den sjunde får vi i vanlig ordning ett keynote där vi kan förvänta oss en presentation av iOS 15 och antagligen mycket mer gott.
om 2021 blir året vi får se hårdvara på en utvecklarkonferens återstår att se.

Här hittar ni länken för att lägga till eventet i er kalender.

Kommentarer gärna med vad ni hoppas få se

Apple

Bilder­na brukar ofta hin­ta om något som skall pre­sen­teras på even­tet. Årets bild, eller bilder, då det finns två snarli­ka bilder hin­tar om något i reflek­tio­nen i glasö­go­nen och ögo­nen på Memojisarna.

Här kom­mer båda bilder­na flip­pade horison­tellt så att vi kan bät­tre se vad som reflek­teras. I mit­ten­fig­uren så kan vi se iMes­sage bub­blor. Kanske blir 2021 året då iMes­sage kom­mer till webben.

I fig­uren med glasö­gon så ser vi kod, i den ena bilden är det kod som inte går att urskil­ja tex­ten medan i den andra står det “unsalt­ed” och “con­fec–”

Den tred­je och sista fig­urens ögon reflek­ter­ar kalen­dern med datumet 7 och flera oläs­ta notis­er. Bred­vid kalen­der­ap­pen är det ter­mi­nalap­pen med teck­nen >_.

Apple_WWDC21-details-announcement_052421_big.jpg.large2

3 gillningar

Vad menas de med 7-11 ? Är väll bara event den 7e?

Wwdc är mer än en keynote. Keynoten är starten på en flera dagar lång utvecklarkonferens.

Vad ful rubrik? Får man inte skriva WWDC för bubblan?

Ah Wwdc såg riktigt fult ut :joy:

1 gillning

Verkar som man inte får skriva det som första ord i en rubrik. Slängde in Apple före och då gick det bra.

1 gillning

14” please

Jag är löjligt laddad och håller tummarna för att ryktena om en ny Macbook Pro stämmer… Utan touchbar!!!

Äta, sova, koda säger Koden i den första bilden

1 gillning

Riktigt spännande och se vad den nya iPad Pro får för funktioner.
Själv hoppas jag att man kan köra MacOS på den fast det är nog tveksamt om man ska tro Apple.

Alltid spännande med keynote och WWDC :slightly_smiling_face:

Jag är skeptisk att man visar upp hårdvara på wwdc. Man har inte gjort det de senaste åren utan det brukar vara mjukvarufokus då det är en utvecklarkonferens. Visar de nåt så är det en 16” MacBook Pro då det är en utvecklarmaskin.

Kommer AOD till iPhone och flera användarkonto till iPad månne :slightly_smiling_face:

Jag är fel målgrupp för båda funktionerna. Så :man_shrugging:

Kom igen , en rejäl overhaul av iPadOS vill jag ha till min nya Pro :smiley:

2 gillningar

21/7 kanske det händer något spännande då. Som kalendern i hans ögon speglar :slight_smile:

1 gillning

Mac mini? :thinking:

Den vore mumma!!

1 gillning

Köpte inte du nyss? :laughing:

Nä blev aldrig, köpte iPad Pro 12.9” 2020 ist