Apple Widgets

Det har börjat släppas en del Widgets på appstore. Vilken rekommenderar ni för iPhone och iPad?

1 gillning

Jag gör mest mina egna Widgets så har ännu inte så många från traditionella appar.

Okej. Hur gör man detta? Har du några bra exempel?

T ex med WidgetPack. Appen ger tillgång till en massa nya actions i Shortcuts, som man sedan använder för att bygga Widgets. Bara fantasin som sätter gränser :slight_smile:

Haha ja det var lättare sagt än gjort. Med att göra egna för en enkel amatör.

Du får tänka i layers :wink:

1 gillning

Äntligen släppte Netatmo en Widget. Men herregud så futtig…:man_shrugging:

Vilken app är det, inte Healthy home coach va?

Netatmo(väderstation). Ett strålande system med en utmärkt App.

2 gillningar

Har försökt motivera att köpa en sådan i två år men finner ingen nytta?

1 gillning

Är man väder och “grafnörd” är det ett ypperligt system Bra och korrekt temperatur inne och ute samt som jag har, även regn. Riktigt bra app dessutom. Jag har en vindmätare, men hittar ingen plats att sätta upp den. Skulle vilja ha den på en pinne på taket. Sätter man den på tomten eller huset så påverkar vårt hus och grannarnas hus vindriktning och hastighet för mycket.

2 gillningar

Jag satte min vindmätare på en stolpe på skorstenen. Men köp inte Netatmos egna fäste för vindmätaren för den är riktigt kass. Skruven som håller mätaren är riktigt dålig och den gick av när jag skulle sätta tillbaka vindmätaren efter ett batteribyte.

En medium-widget för utomhustemperaturen var bra men hade gärna sett att man hade kunna ta visa information från olika sensorer på samma widget.

Jag såg bara den widget jag la upp. Då var det lite bättre. Men saknar ändå ackumulerat regn på den lilla.

Skorstenen har jag också spanat på. Men vågar inte gå upp där…:grimacing:

Stärk dig med lite redbull och vodka så du får vingar så är det inget problem sen. :grin:

Tänk på att jag är en svag man. Imorgon kan du läsa ”berusad man föll från tak. - Han verkade tro att han kunde flyga säger en chockad granne” :sunglasses::grin:

1 gillning

Sparkar liv i denna igen.
Vilka widgets använder ni? Posta gärna bilder. Jag kör smart trave med fyra-fem widgets. Kan fortfarande inte bestämma mig för apples egna väder-widget eller yrs dito


På den första hemskärmen har stor trave med Fitness, Carrot weather, Netatmo och Calender. Sedan har jag Siri-suggestions-widget samt en liten trave med batteristatus, anylist, solupp-/nedgång från widgetsmith, today från todoist och Overcast (beta).
På den andra hemskärmen har en liten fotowidget.

1 gillning

Jag är ganska nöjd med min tv-hemskärm.

2 gillningar

Glor du mycket på streaming på telefonen alltså?

1 gillning

Ja, faktiskt. Har en liknande hemskärm på iPad men när jag ser klart ett avsnitt i sängen brukar jag välja mobilen eftersom den inte lyser upp hela sovrummet på samma sätt.

Tillägg: Mobilen används även mycket för att bläddra runt i apparna, upptäcka och köa vad jag ska se på Apple TV.

1 gillning