Apple Watch Ultra för extremsportare

Bara att köpa en Rolex och ta en kurs i matematik, smartare än så blir det inte. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Absolut, det är Oceanic+ det. Dock visade du bild på Djup-appen i din länk, som är Apples, det var den jag gick på :slight_smile:

Från sajten:


Apple Watch är en klocka som ska fungera i poolen och med senaste Apple Watch Ultra ska klockan även fungera i saltvatten.

Men skärmen slutar respondera på tryck när den hamnar under vatten så att navigera på klockan i någon större utsträckning är stört omöjligt. Men en simmare vid namn Rafael Zeier har kommit på att använda Apples funktion AssistiveTouch.

AssistiveTouch kom med watchOS 8 och låter användaren navigera klockans operativsystem men hjälp av olika handrörelser. När Apple Watch Ultra går ner under vattenytan slutar den helt att tolka beröring på skärmen men med AssistiveTouch lyckas Rafael fortsätta styra klockan.

Via: 9to5mac

2 gillningar

55 timmar senare…

4 gillningar

Nöjd med ultra?

Jepp.

Men det är med Strömspararläget igång?

Hur mycket extremsport ingick?

Inte en enda sekund har strömsparläge varit på.

Ett par väldigt flåsiga löprundor ingick :grinning:

Imponerande!

Ja, det tycker jag faktiskt. Förvånande och imponerande.

Wow, du får ut dubbelt så mycket som Apple säger att klockan ska ge. Har du stängt av något annat?

Apple hade räknat in någon timmes musikspelande och 8 (?) timmar LTE användning och en hel del annat i dom där 36 timmarna dom gick ut med.

Det måste man ju i alla fall ge Apple cred för... dom kryddar sällan/aldrig hur väl deras batterier presterar!

Inte stängt av någonting mer än att jag har fimpat en del behörigheter till appars möjlighet att köra saker i bakgrunden. Säker +80% behöver aldrig kunna köra saker i bakgrunden.

@Yoke @Thor

Just idag har jag använt den en del mer och har nu efter 36 timmar sedan laddning ca 35% kvar. Kommer lätt kunna ha den under natten och till minst lunchtid imorgon, vilket då ger +50 timmar.

2 gillningar

Sånt här gör ont långt ner i själen.

Var och klämde på den här om dan. Inte alls så stor ändå. Men det är ju olika tycke om. Men jag har upplevt den mycket större även om jag sett måtten, på bild än vad den är i verkligeten. och bra mycket snyggare i verkligenhet också än på bild. Vädligt possitivt överaskad över det.

1 gillning

Var och tittade och klämde på en igår. Betydligt vassare i verkligheten, superläcker.
Tankarna började rumla runt. Passar mig inte alls till vardags, men riktigt läcker som fritidsklocka. Då kanske man skulle börja använda sin mekaniska klockor mer igen..? :thinking: Eller håller jag på att lura mig själv till ett köp just nu..? :kissing_closed_eyes:

1 gillning