Apple Watch Ultra för extremsportare

Telenor bekräftar en störning på e-sim på klockor. Bara att vänta…

Förutom med Telia där det alltid är problem :stuck_out_tongue:

Jag har senaste månaderna blivit mer och mer osugen på en ny Apple Watch. Är så less på att behöva ladda.

Senaste månaderna har Apple watchen enbart varit träningsklocka och Kronabyn är den som används hela tiden

Vilken AW har du nu? Innan jag köpte min Ultra2 hade jag en S7, då tänkte jag lite samma som dig. Med Ultra laddar jag typ varannan dag, laddar bara till 80% och brukar väl ha kanske 30-40% dag två när det är dags att ladda. Så batteritiden är ett ickeproblem med Ultra2 skulle jag säga.

Jag har en serie 6 och där börjar batteriet nu få svart att klara en hel dag och kväll. Det har påverkat mig så att jag nu börjat gå tillbaka till mina klassiska klockor på dagtid. Tar på mig AW när jag kommer hem. Det enda jag saknar är navigationen när jag går till olika möten eller andra aktiviteter inne i stan. Att Navi automatiskt dyker upp på AW:n är fantastiskt bra.

Jag har få nyhetsnotiser, bara SR Ekot och jag trodde jag skulle sakna det, men telefonen är ju alltid i närheten. Händer det något större ser man ändå det i ansiktet på de med AW..:grin:

1 gillning

Är det inte dags att skaffa en Ultra då? Som sagt, du behöver max ladda varannan dag, du kan stretcha det till tre dagar om du inte kör långa träningspass som inkluderar GPS tracking, för det drar mycket juice.

En SE. Klarar en heldag utan problem

Ja, kan ju varmt rekommendera Ultra2. Eller egentligen skulle nog Ultra1 funka precis lika bra, har aldrig använt den där pinch doubletap grejen. Men ska man ändå köpa en Ultra kan man ju lika gärna köpa the latest and greatest tänker jag :man_shrugging:

Håller på att fundera på vad jag vill med AW. Jag tycker att det har varit tråkigt att jag tappade intresset helt för mina vanliga klockor så det är lite kul att börja använda dem. Hemma gillar jag timer och alarm-funktinerna när jag lagar mat. Men i övrig använder jag de smarta funktionerna ytterst lite utöver till den obefintliga träningen.

Vad vill jag då? Kanske en begagnad serie 8 eller 9 när nästa modell kommer ut? Eller en ny 8:a eller 9:a men då till hyfsat nedsatt pris. Tveksam att jag vill kosta på mig en helt ny modell när den kommer ut. Vet inte vad som skulle trigga mig till det? Jo, en hyfsat bra blodtrycksmätare.

Ultran vet jag inte varför jag skulle vilja ha. Jag tycker inte den passar på jobbet men kanske hemma och vid den obefintliga träningen?

Men som hemmakock funkar ju min gamla 6:a ganska bra så det kan bli så att jag funderar ett år till och slår till nästa vår/sommar. :grin:

1 gillning

Hahaha, nu snubblade du lite på orden :wink:

Det är ju bevisligen inte dags att ladda om du har hela 30-40% kvar av batteriet :joy:

Ja, jag tycker det är dags att ladda då, då behöver man ju aldrig vara orolig för batteritorsk. Sen ska man ju helst hålla batteriet i 20-80% spannet för bäst batterihälsa. Men det är ju därför jag säger att det går att stretcha till 3 dagar om man vill.

Du är kul du :joy: Batterihälsa har inget egenvärde.

Klockan är till för att användas och sedan laddas när det behövs, ligga och ge batterihälsa en enda tanke är fel väg att gå tycker jag.

2 gillningar

Tror det blir rätt naturligt att ladda Ultran innan den går under 20% då batteriet varar såpass länge. Tror aldrig jag har kört slut på mitt.

Lite ot, jag duschar och ”simmar” med min Apple Watch se som är senaste tror jag. Aldrig ens tänk på att aktivera något vattenlås :o

2 gillningar

Det är ju inte så snyggt heller. :joy:

Ser inte ut som en riktigt dykklocka som t.ex. suunto. Tänk om rolex kunde lyckats med en dyk klocka? Det hade varit fint :wink:

(det finns spår v sarkasm här…)

Det kan ju bli så, beroende på när på dygnet man landar på dessa procenten och vad man ska göra dagen därpå.

Då vattenlåset går igång automatiskt när man väljer nått vatten träningsprogram som tex simning tyder ju på att Apple ser en fördel med att låsa skärmen vid kontakt med vatten.
Fast man gör ju såklart som man vill, funkar det utan vattenlås för dig så kör på det, klockan kommer ju inte skälla på dig, inte ännu iallafall. Får se om den får ett medvetande efter WWDC. :slight_smile:

1 gillning

Badar typ 1 eller 2 gånger i poolen om året så är nog inte rätt person att fråga när jag tänker efter! :smiley:

1 gillning

Nu fungerar e-sim igen hos Telenor, runt tio dagar tog det att få fix på felet.
Telenor var noga med att berätta att det inte var deras fel utan deras leverantörer som gjort en felaktig uppgradering av nätet.
Ganska lam ursäkt tycker jag fast man har ju sålt sin själ till Telenor så det e bara att tugga i sig.

Nu märkte jag att skärmdumpar från klockan inte kommer till mobilen längre, undra om det är 17.5.1 som är för restriktiv när det gäller bilder?