Apple Watch Ultra för extremsportare

Kört med Slopes några gånger. Fungerar riktigt bra.

Jaha, jag som inte läste frågan ordentligt. Får be om ursäkt. Jag har inte åkt skidor med den så jag lämnar diskussionen :man_shrugging:

Jo, så är det nog :slightly_smiling_face:

1 gillning

Underbart snabba svara här, Slopes ska kollas , finns det inga alternativ, man vill inte bara en en offert ute :-). Prov versionen är 3 dager på slope, klokt val, men ett helår kostar run 300-400 , vad är skillnaderna vad kan man med gratis vs abonnemang ? vad använder ni ?

//Daniel

Det enda jag tror mig minnas är att jag löste en vecka🤔
Vill minnas att den var rätt värdelös utan Abonnemang :man_shrugging:t2:

Men det kan ju ha förändrats sedan jag använde den.

ska man åka i skistars backar så kan man ha den appen , skipass reggar i kombo med appen , har inte provat själv men många kör det bara

Jag har tecknat abonnemang för de dagar som jag har varit i backen. Är rätt begränsad utan det vill jag minnas.

Det här med Optimerad laddningsbegränsning på Ultra/Ultra2, hur lång tid tar det innan det kickar in? Jag har haft min Ultra2 några veckor, har aktiverat det i inställningarna, men ändå så laddas klockan fullt varje gång. Enligt denna artikel, så kan det ta lite tid innan detta aktiveras, men vad menas egentligen med lite tid?

Det tar lite tid för din Apple Watch att lära sig dina laddningsmönster innan Optimerad batteriladdning eller Optimerad laddningsbegränsning börjar användas på klockan. Om du har en ny Apple Watch står det Laddar till full nivå på laddningsskärmen. Optimerad laddningsbegränsning ändras dynamiskt beroende på hur du använder din Apple Watch. Baserat på dina användningsmönster kan din klocka ladda till 100 % vissa dagar och mindre på andra.

tror de hade med när man lägger den på laddning oxå , de har jag märkt , laddar ja en stund på dagen står de inte något om optimerad laddning , men lägger jag den runt samma tid kvällstid så står de :man_shrugging:t2:

Då kanske man gör bäst i att själv micromanagera sin laddning som med iPhone då? Dvs att man själv tar av den från laddaren när den når omkring 80%. Laddar min AW typ var tredje dag, men laddar då oftast på morgonkvisten. Konstigt ändå, för jag har aldrig fått det där meddelandet än så länge även då jag laddat den på kvällstid.

ja el så laddar du lite då då , som ja istället nån gång per dag

1 gillning

Ja får bli så. Ibland om man vet att man ska bort och inte orkar ta med sig laddaren, så får man ladda till 100 ändå. Så gör jag även med telefonen, men normalt försöker jag hålla mig inom spannet 50-80%.

Måste förövrigt säga att klockan blev en bättre upplevelse med ett titanband, känns betydligt mer premium :slight_smile: Är supernöjd med Ultra2 såhär långt, ångrar definitivt inte att jag bytte från en AW7.

1 gillning

ok , har faktiskt vara provat de där med optimal laddning , ja kör fullsprutt på allt hela tiden :smiling_face:

1 gillning

Minn inte exakt. Men man kan bara se basic statistik och kan ej exportera den eller synka till Strava o liknande. Kört någon gång med premium och utan. Har Flemming att det räckte med basfunktionerna om man inte måste se all statistik

Det är inte så kul att gå på gymmet med titanband dock.
Slutade att byta band stup i kvarten för några år sen, beroende på situation. Nu är det svart tygband som funkar överallt som gäller. Nån enstaka gång per år kör jag ett brunt läderband. :crazy_face:

1 gillning

Varför inte? Jag har kört ett vanligt rostfritt band på gymmet många gånger utan problem. Kan inte riktigt se varför titan skulle vara sämre?

Vad vinner du på att lägga massa energi på att managera din laddning alls oavsett enhet, micro eller macro…?

2 gillningar

Bättre batterihälsa över tid. Går ju inte att byta batteri via Apple Care innan man nått 80% batteri. Rätt tråkigt när enheterna börjar komma ner runt 85%.

Fast en battericykel är en battericykel, oavsett hur många % du laddar till.

2 gillningar

Nu har jag en AW och inte Ultra så kanske skiljer sig men saknar lite att se bättre pulskurvor. På min AW är det ju helt omöjligt att dera några slutsatser av pulsgrafen jämfört med tex Garmin. Kör ni en annan app för det?

Apple Watch:

Garmin: