Jag ska köpa en AppleWatch. Frågan är om de ska bli en Ultra eller en Series 8.
Någon som köpt?
Fördelar nackdelar?
Jag ska köpa en AppleWatch. Frågan är om de ska bli en Ultra eller en Series 8.
Någon som köpt?
Fördelar nackdelar?
Köpte båda. Tycker ultran vinner på storlek och batteri
Det blev en Ultra. Plockar upp den i Täby i morgon.
Jag hade gått på Series 8. Ultra har ingen extra funktionalitet.
Och batteritiden är väl bra men åker du iväg en helg så måste du ändå ta med laddaren. För mig är det helt ovidkommande om man laddar varje eller varannan dag
Hur stor är skärmen på Ultra jämfört med 8an. Alltså inte boetten utan den aktiva skärmytan
Jo, t ex oerhört mycket bättre batteritid.
Nej, nu far du med osanning.
Mitt batteri på min Ultra håller kring 60 timmar och då är det utan något energisparläge.
Där fick du mig. Hela min poäng föll pladask. Gud vad pinsamt! Förlåt... om du åker iväg en lång-weekend måste du ta med laddaren.
Jag väljer även bort premium-modellerna av AW (ex Ultra eller de förra i stål/guld) av den enkla anledning att oavsett hur premium materialet eller bygg-kvalitén är, så kommer klockan tappa allt sitt värde när mjukvaran blivit för gammal. Och i sammanhanget så torde även Ultra tillhör pensions-åldern inom 3-4 år. Eller något år till om man härdar ut.
Ytterst är ju den avgörande frågan hur spekulantens ekonomi ser ut. Mitt resonemang utgår från min ekonomi.
Jag har iaf köp en Ultra. Jag köpte den dels för att jag vill åt batteritiden samt att jag tycker att den är mycket snyggare än den "vanliga".
Det blir spännande att se om jag kan komma upp i 60 timmar
Återkommer med utlåtande om mitt köp.
Visst är det så, om man baserar sitt köp på hastigheten på värdeminskningen kontra vad man får ge så är det ju rimligt att avstå. Samma sak gäller köp av mobiltelefon, bil, you name it.
Det landar väl i en subjektiv bedömning av nytta och glädje av produkten. Jag har haft flertalet AW och Anna har varit i rostfritt stål, inga i aluminium. Jag har alltså gett mycket mer pengar för dessa och jag har ansett det vara ok för jag har trivts bättre med deras utseende, stryktålighet etc. Samma sak med min Ultra nu, plus att jag får ytterligare fördelar där.
Mitt rekord med Ultra är tisdag 05.00 till fredag 14.30.
Supertrevlig klocka.
Det är alltså inte boetten jag undrar över utan själva aktiva skärmytan. Kollar du på Ultran så ser du att boetten är större och det är en svart kant runt skärmen.
Är det inte aktiva skärmytan som anges i pixlar tror du?
Är det samma ppi på dom?
Killgissar det
Ultra Display
49mm
410 by 502 pixels
1185 sq mm display area
Series 8 Display
45mm
396 by 484 pixels
1143 sq mm display area
41mm
352 by 430 pixels
904 sq mm display area
Minimal skillnad från 45mm alltså. För mig är det inte värt priset då det är större display jag vill ha
För mig var priset ganska identiskt.
Håller med dig. Vid presentationen såg displayen ut att vara större än den vanliga
Skiljer ju över 5000:-. Behöver inte cellular eller någon speciell boett.
Inte för mig.
Hade cellular och rostfritt stål i mina tidigare modeller. Samma pris nu med Ultra.