Apple Watch-timer ger ingen notis

Sedan någon vecka, kanske 10 dagar, får jag ingen notis från timern på klockan. Det är lite random dock. Ibland får jag det, oftast inte. Ett tag verkade det som att den inte gav notis om timern låg o bakgrunden men gav notis när den var på skärmen. Men så tydligt är det inte. Den ger aldrig notis om den är i bakgruden men ibland om den är på skärmen.

Testade att stänga av klocka utan resultat. Testade hård reset och då fungerade den ett litet tag. Kör ingen beta.

Vad göra?

Kör du timern genom den appen? När jag byggde en genväg med timer i sig så fungerade det precis som du beskriver, väldigt random vilket tydligen var en känd bugg/feature.

1 gillning

Hänger inte riktigt med. Jag använder timern i klockan. Inga genvägar eller andra appar.

Okej, då är det inte samma problem som jag hade. För mig fungerar timern i klockan utan problem. Skumt problem och det låter ju som du testat det man kan testa.

Kör en reset på klockan.

Är det något annat än hard reset?

Problemen hopar sig. Igår upptäckte jag att batteriikonen för klockan som finns i iPhone inte funkade. Den var ”frusen” på 17 procent.

Nu när jag flög och satte telefonen på flygplansläge kom ett meddelande om att telefonen inte kunde sätta klockan i flygplansläge. Stängde av klockan.

Nu när jag startar klockan kom det här upp och där står den och tuggar.

Tänkte på en återställning av klockan.

Jag som trodde du hade riktiga problemfria klockor. :joy::joy:

Efter mycket lång tid hoppade klockan igång. Nu funkar timern. Ska se om det bara är tillfälligt även denna gång.

Hoppas det löst sig för dig, sånt där är frustrerande.