Apple Watch synkar inte med iMac (men med MacBook)

Se skärmdump.

Jag har startat om såväl iMacen, Watchen och iPhonen men får ideligen detta felmeddelande när jag skall aktivera så att jag kan låsa upp iMacen utan att behöva ange lösenord.

Alla prylarna på samma WiFi och med blåtand påslaget, yes.

Funkar fint på MacBooken.

?

Samma version av MacOS på iMacen och Macbooken? Jag hade problem med min Macbook på en tidigare version av MacOS (minns inte vilken).

Ja jag har säkrat nu att det är samma.
Ventura 13.6.1.

Funkar fortsatt inte, på iMacen.

Har nu också läst igenom alla Hjälp-stegen (så som tvåfaktorsautentisering) och säkrat att jag inte missat något.

:upside_down_face:

Jag hade liknande problem för några år sen. Löste sig efter ett tag med nån uppdatering och/eller i kombination med att logga ut och in på iCloud på datorn. Minns att jag var ganska irriterad… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Som @carlsson säger hade jag också problem med någon OS-version. Märkligt att det funkar på en dator men inte med den andra. Prova att uppdatera båda till iallafall 13.6.2 som är senaste Ventura-releasen.

Ja visst är det märkligt.

13.6.2... Hur får man hem den?
Vid Programuppdatering (sitter vid iMacen nu) så får jag svaret att datorn är uppdaterad och då med 13.6.1.

image

Ah, den kanske var maskinspecifik. Kollade bara på Wikipedia (macOS Ventura - Wikipedia)

Uppdatera till Sonoma?

Den uppdateringen släpptes enbart till MacBook Pro (2021 och senare) och iMac (2023).