Apple Watch SE laddar ur på kort tid

Min Apple Watch SE hade igår vid 18.00 80% batteri. Vid 19.00 var den död. Laddade den så den var fulladdad igår när vi lade oss för att sova. Nu var den helt död igen. (Batterihälsa säger 98%)

Tips på vad man kan göra? Bara att nollställa ?

Kan vara en fuktskada. :wink: Skämt åsido så skulle jag nollställa den och hjälper inte det skulle jag ta kontakt med Apple.

Min Apple Watch har en batterihälsa på 82 % och behöver laddas framåt 21 på kvällen. Blir en ny Apple Watch i höst.

Nu är jag osäker på hur mycket man kan lita på begreppet batterihälsa men 98% låter lite klent på en så pass ny klocka. Min drygt 3 år gamla gen 3 säger 100% vilket jag i och för sig tycker låter märkligt.

1 gillning

Håller med zop, hade rätt mycket drain tidigare men det har i princip försvunnit med uppdateringarna. Min klocka är ganska exakt 18 månader och ligger på 93% batterihälsa. Laddar en gång om dagen vid 20 tiden, sover med den och har Always-on påslaget.

Blir ny klocka här med i höst :+1:t3:

1 gillning

Precis, jag har klarat mig två dygn på en laddning fram till igår. Nollställer

2 gillningar

Jag har en Series 5. Den visade 100 % länge och sedan gick det snabbt neråt av någon anledning. Bryr mig inte så länge jag bara behöver ladda den över natten. Ska jag iväg någonstans på kvällen lägger jag den på laddaren en stund.

2 gillningar

Min gamla (Series 3) visar också 100 %. Undrar om det är någon bugg eller att de helt enkelt saknar stöd för batterihälsa. Batteriet i den räcker inte ens hela dagen.

1 gillning

Återställa från säkerhetskopia eller som ny? Risk att det korrupta är med i säkerhetskopian?

Jag skulle nollställa helt. Om det inte är fel på batteriet så är det någon app som drar batteri av någon anledning.

Vad tappar man om man nollställer helt? Förmodar att det som redan importerats till fitness och hälsa ligger kvar på telefonen.

Funderar på att nollställa då det numera inte finns tillräckligt med minne för att uppdatera Watch, vilket är konstigt då jag inte har musik, bilder eller speciellt många appar installerade på klockan :thinking:

Jag körde från säkerhetskopia nu och testar om det gör någon skillnad

Glöm inte att lägga in Apple Pay (om ni använder det) i klockan efter ni nollställt bara. Jag glömde det och kom på det när jag skulle betala för en kopp kaffe. Fick plocka upp mobilen ur fickan som ett djur.

2 gillningar

Nu har den dragit 2% på en timma så verkar funka (peppar,peppar)

Låter som något låst sig. Prova en force restart först.

To force restart your Apple Watch, press and hold both the side button and Digital Crown for at least 10 seconds, then release both buttons when you see the Apple logo.

1 gillning

Nollställde från säkerhetskopia, gick på typ 15 min.

Får testa Force restart om det strular igen

Du går till ett växlingskontor och lämnar in den då? :wink:

4 gillningar

Autocockup strikes again

1 gillning

Hatar autocorrect
Image

3 gillningar

Batteriet på 80% nu. Verkar funka normalt igen. Tack för inspel :hugs:

1 gillning

Kapar tråden lite med frågan om det är andra som upplever sämre batteritid med nya iOS och iPhone 12 PRO? Numera är batteriet mer eller mindre tömt när man går och lägger sig trots att användandet av luren inte ökat.