Flera användare av Apples smarta klocka Apple Watch beskriver problem efter senaste uppdateringen.
Det gäller bestämt series 3 av Apple Watch som fått bekymmer med plötsliga omstarter och att klockorna låser sig efter att användare uppdaterat till watchOS 7. watchOS 7.0 lanserade för bara någon vecka sedan efter att Apple hållit en digital Keynote.
Det nya OSet från Apple skulle ge fler möjligheter till att göra urtavlorna på klockan mer anpassningsbara och bättre funktioner gällande hälsa.
Apple har inte uttalat sig om bekymret som drabbat deras billigast instegs klocka. Apple har dock släppt en uppdatering, watchOS 7.0.1 men enligt 9to5mac så har den inte haft någon effekt på de bekymmer Apple Watch Series 3 lider av. Så har du en klocka som inte ännu uppdaterats så är det rekommenderat i alla fall vänta till watchOS 7.1
Använder en S3 som jag uppdaterat innan jag kände till detta. Men ännu så har jag inte märkt av några problem. Å andra sidan så har jag minimalt med appar installerade på den så den är ganska ”ren”.
Ett problem var dock att få ner 7.0 uppdateringen till klockan. Jag fick avinstallera de få apparna jag hade installerat och starta om klockan ett par ggr. för att få plats med filen.
Vet inte om det är kopplat till att jag har en G3. De har väl haft en del problem med uppdateringar. Men, kan någon förklara varför jag får detta felmeddelande efter att uppdateringen är nedladdad?
Jag hade problem med sista (7.6.1) uppdateringen till klockan. Försökte flera kvällar att starta uppdateringen men fick bara nått liknande felmeddelande.
Tillslut testade jag att uppdatera via inställningar på klockan och då funkade det.