Apple Watch med Ultra-band, någon som provat?

Någon som provat eller sett bilder på en Apple Watch Series 6, 7, 8 (space gray) med ett Apple Watch Ultra-band? Jag är i behov av ett nytt band och lite sugen på en Trail Loop, men funderar på om det ser konstigt ut med fästena i aluminium.

Jag har inte provat men jag tror inte att det skulle se konstigt ut. Du ser trots allt en väldigt liten del av infästningen.

Jag har olika band med olika fästen och reagerar aldrig speciellt mycket på det. Vi tenderar i allmänhet på att "övertänka" vad som passar ihop. Kör på om du känner för det.

2 gillningar

Jag frågade om detta i en Apple Store nyligen och vi testade. Fästena för det bandet jag kollade på sticker ut lite lite utanför kanterna på min AW 6. Inte helt optimalt men kanske går att leva med. Eller fila av lite... Men jag avstod från köp.

Vad har du för storlek på din AW6?

Bra info. Jag kommer också avstå, eller i alla fall testa i affär innan köp.

Jag har 44mm.

Jag har en kompis som har provat och ultrabanden passar lika bra som vanliga band. Ingenting som sticker ut.

Jag såg något uttalande från Apple att de nya banden ska vara kompatibla. Men personalen i butiken svarade ganska omgående lite tvekande för det verkar som de visste att det inte var perfekt. Och det var inte mycket men en liten utstickande kant blev det på min klocka med det bandet.

Kanske individskillnader. Min vän är pedant så han skulle ha reagerat om det var annorlunda mot andra band

Jag har sett ett foto och såg ingenting som ”stack ut” men har inte sett det irl.