Apple Watch kan få satellituppkoppling före iPhone

Från sajten:
image

Det har cirkulerat rykten om att iPhone ska få en satellituppkoppling. Men nu ser det ut som att Apple Watch slår iPhone och blir först.

I alla fall om vi ska tro Bloombergs Mark Gurman. Det var förra året som ryktet tog fart med att iPhone 13 serien skulle få en uppkoppling mot satelliter. Funktionen skulle då fungera i nödsituationer när det inte fanns någon annan uppkoppling. Till en början sades funktionen vara begränsad till utvalda marknader.

Apple watch Bil

Så här skrev Mark Gurman augusti 2021:

“Nödfunktionerna kommer bara att fungera i områden utan mobiltäckning och endast på utvalda marknader. Apple föreställer sig att så småningom distribuera sin egen uppsättning satelliter för att överföra data till enheter, men den planen är troligen år borta från att ta fart.”

Gurman var även tveksam till att hårdvaran var redo för iPhone 13-serien men nu 2022 skriver han i sitt nyhetsbrev att “Apple Watch är också avsedd att få den funktionen”. Om det är 2022 eller 2023 som Apple Watch får satellituppkoppling är han återhållsam med.

Andra rykten har gjorts gällande att Apple år 2022 kommer lansera tre nya Apple Watch-modeller. En vanlig modell, en ny SE och slutligen Apple Watch som ska klara extremsport. Kanske kommer en av de här klockorna att få dra nytta av det samarbete som Apple sedan tidigare har med satellitpartnern Globalstar Inc.

1 gillning

Men…

Nej, kommer inte att ske

1 gillning

Vilket? Satellituppkoppling eller Apple Watch före iPhone?

Breitlng Emergency har satellitkommunikation. Jag har svårt att tro att Apple kommer att implementera antenner i denna stil.


bild

Det var en riktigt sjuk skapelse!
4d7a57f194db5dd7e1ef1b99c4ddb6db
Påminner lite om när Apple skulle ha Uppkoppling till MacBook Pro.
Nu tror jag Apple 2022 löser det utan utfällbara antenner.

Om Garmin hade klarat av att få in användbar satellituppkoppling i en smartklocka så hade dom redan gjort det pga det är en av deras stora grejer att tjäna pengar på folk i nöd.

https://www.iercc.com/en-US/

Det minsta dom har är en Inreach Mini.

Skulle Apple verkligen ge sig in i den branschen? Mycket skeptisk.

Sedan när har Gruber ett nyhetsbrev? :astonished:

De har för lika namn, det skulle vara Gurman

1 gillning

Som sagt, jag tror inte att det blir aktuellt. Jag hoppas verkligen att man löser problemet med att få till en tillförlitlig blodtrycksmätare först.