Apple Watch, e-Sim och Telia - eviga problem

Jag är bara nyfiken på om någon har lyckats med att aktivera Apple Watch E-sim via Telia den senaste tiden?

Varje gång som jag försöker så slutar det med ett misslyckade och ett hängande abbonemang. Och nu har en kompis råkat ut för liknande problem

Kanske @Curiosity vet något generellt kring detta?

Byt till Telenor så är problemen ur världen. :wink:

3 gillningar

Om jag är lite seriös så visst finns det mycket inlägg om Telenor problem här? Och ditt inlägg är sarkasm 101?

Just nu så råkar jag vara bunden och jag upplever Telias täckning som bäst annars så skulle jag kunna tänka mig ett byte

Problemen verkar sitta i Telias adminstrativa system. Jag har inte haft några problem tidigare innan senaste telefonbytet. Nu har jag försökt att fixa detta tre gånger och det blir alltid samma sak.

1 gillning

Yep, @zop har haft en del problem med Telenor. (Årets underdrift) :slight_smile:
För mig så gick det fint att få in e-sim på klockan via Telenor. Tyvärr är det så med de stora mobiloperatörerna att ingen av dem har någon vidare kundtjänst utan köra på med den man trivs bäst (minst illa) med.

1 gillning

Hustrun hade problem med e-sim på sin 13 Pro. Hon gick till Teliabutik som starkt rekommenderade henne att byta till fysiskt. Hon gjorde det och sedan dess uton problem. Vet inte om Telia har allmänna problem med e-sim? Mitt funkar iofs.

Kör telia esim på AW4 och iPhone 12pro, aldrig haft något problem. När uppstår de där problemen? Det ända minnet jag har från när jag satt upp det var att jag tvungen att köra SW-reset på bägge för att få det att lira

Hon tappade täckning regelbundet. Lösningen var att starta om telefonen, minst en gång per dag under tiden hon hade e-sim. Men Teliabutiken rekommenderade starkt byte till fysiskt och sedan dess har det rullat på.

Jo men för Apple Watch finns inte fysiskt sim. Det är bara esim som gäller

Det är inte att det fungerar dåligt när det är aktiverat. Det går inte att aktivera

När jag ska aktivera ett nytt esim.

Har kört i ett par år utan problem men det började jävlas i samband med bytet av telefon i år

Vad får du för felmeddelande när du försöker att aktivera e sim på klockan?

Först så ser allt ut att gå bra