Apple Watch batteriproblem

Hej,

Har en Apple watch 6 cellular som jag lämnat in för batteriet klarade ungefär 10 timmar. Får en ny utbytes enhet av Apple.

Nu är det nästan värre, idag klarade den kl 10.30 till 16.40. Ska skicka in till Apple igen men känns som något annat strular. Så tror inte en ny enhet löser problemet.

Har provat allt det vanliga. Återställningar osv. Någon som vet något annat? Ny installation på klockan med gps, träning osv är avstängt. Använda endast till notiser och låsa upp datorn.

Tips mottages gärna!
bild

Hur länge har du haft utbytesenheten? Återställde du den från en backup eller ställde du in den som ny?

Min vän. Allt det vanliga är provat. :slight_smile: Utbytes enheten är ca 1 vecka gammal.

Jag har ibland råkat ut för skenande batteriförbrukning men det brukar fixa sig med en omstart.

Låter som något svårdiagnosiserat mjukvarufel men vad?

Håller med. Något skumt är det. Pratat med två olika support nivåer på Apple.

Jättedumt att man inte kan se förbrukning per app/system på klockan.

Som Marcus skrev, installerade du den som nu eller från backup?

Givetvis har jag provat återställa både som ny och från backup. :slight_smile:

Min SE betedde sig så med watch os 7.4.1, Testade allt, det var uppdatering av mjukvara som löste det.
Bubblan - SE drar batteri

Detta har tyvärr varit under 3 versioner.

Efter två utbytesenheter från Apple så dränerar min klocka något enormt ändå.

Fast jag sätter min telefon i flygplansläge, stänger wifi och blåtand så känner min klocka ändå den är ansluten, och jag kan skicka en ping från klockan och telefonen svarar. Kan ni göra detta? Har för mig jag alltid fick en röd telefon med ett streck över.

Startar jag om telefonen så blev det rött på klockan och den fattade anslutningen tappats.

Nope, går inte att pinga telefonen då. Knappen är dessutom utgråad för mig.

Tack för svar. Undra om det är något som ligger tuggar konstant. Har 7% kvar nu. Tog den 06 imorse. För en månad sedan klara min 48h.