Apple vs resten

Det går alltid att hitta brister hos Apple. Finns en hel del konstiga beslut. iCloud är en som Apple-sfären i många år kritiserat.

Det som är både en fördel och nackdel för Apple är ju dess hemlighetsmakeri och att dom aldrig uttalar sig om bristande fel på produkter.

Om du vill följa en bra YouTube-kanal som ofta förklarar varför Apple gör si och så kan jag rekommendera Apple Explained.

1 gillning

Tack, Skall jag titta på. Ser man på Samsung hittar de på en del dåliga och udda saker med. Men på senare år så har de gjort en helomvändning gällande vissa tjänster. Samsung Music blev samarbete med Spotify. Samsung Cloud är numera Onedrive med ett fördjupat MS samarbete och till sist Bixby till förmån för GA. Dessa är mycket välkomna i mina ögon. Men Bixby högtalare som skulle konkurera med Homepod och tex SmartTags vet jag inte om jag kan kalla imponerande

De flesta stora organisationer är ett ekosystem av brister och felaktigheter. Saker sker mycket mer slumpartat och tillfälligt än vad många tror. Apple är inget undantag. Men man kan nog påstå att de har mindre negativa effekter av detta kreativa kaos med tanke på vinster och kundlojalitet.

Så en del av ”misstagen/bristerna” är nog planerade utifrån vinstmaximerande tankar, en del andra beror nog på tekniska svårigheter inkl tillgång på resurser och till sist en del beror på misstag, bristande kompetens eller rena felbedömningar.

4 gillningar

Detta är intressant på riktigt :).
Lite utav en motpol mot DNs drev mot svensk skogsindustri.

Apple investeringsfond

1 gillning

snacka om kopia från samsung…

suck

2 gillningar

@Zop nu var du lite väl tisslig

2 gillningar

Du menar en bil som inte Androidanvändare kan beställa? :wink:

Titta @Stefan_Sandstrom, jag var tvungen att moderera mig själv.

1 gillning

Man får ju ge Apple plus i kanten för presentationen :slightly_smiling_face:

1 gillning

Lila kom ju med S9 om inte innan så det är nog olika. Men det intressanta är att den färg Apple promotar mest de senaste åren brukar Samsung haft före :slightly_smiling_face:

Snark… vill du lyfta fram Samsung så mycket att du tom hävdar att Apple härmar färger? Det är färger vi pratar om… färger…
Apple snodde färgen från himmeln när dom lanseradeden blåa. Dom snodde färger fråb skogen när dom lanserade den gröna. För att inte tala om product red!

Tillbaka till verkligheten nu

3 gillningar

Så nattsvart är nästa Apple färg? :joy::joy::joy::joy::joy:

Ja vänta och se :slightly_smiling_face:

1 gillning

En hel tråd här på forum är ju dedikerad en lila lur :slightly_smiling_face:

För att det är ett nysläpp, inte för att någon ”snott” en färg.

1 gillning

Ja och då betyder ju färgen tydligen mycket. Och både Samsung och Apple har nog en hel avdelning som kollar in trenderna kring färger och vilka konkurrenterna använder :slightly_smiling_face:

Det är ju faktiskt en av de färger som ryktas komma till 12s/13 Pro :man_shrugging:t3::joy:

4 gillningar

iPhone 7 kom i jet black. Var snygg så den får gärna göra en comeback :slightly_smiling_face:

1 gillning

Så varje nyhet här ska kommenteras med var man ”snott” färgen ifrån?

1 gillning