Apple vs resten

Fast de kopierade armbandet från Apple :face_with_hand_over_mouth:

Namnet och den orange knappen då?

Så det fanns inte ocean band till dykarklockor före Apple Watch Ultra?

Gällande namnet så har ju Samsung haft Ultra på sina övriga enheter så egentligen är det Apple som tagit det för sin bästa version

Men kanske skulle Samsung kallat den för Samsung Galaxy Watch Pro Max :blush:

Knappen har haft en färg länge, se Watch 5 tex, men inte lika framträdande

Men något som Samsung verkligen kopierade är ju Buds 3 :blush:

Ja, urtavlorna är konstigt konstiga :slight_smile:

S10 känns smäcker. Den känns märkbart tunnare än tidigare modeller.

1 gillning

Tycker väl att den där oranga var lite för lik armbandet från Apple som jag inte tycker ser något vidare ut. Kanske just därför jag hängde upp mig på det🤷🏻‍♂️

1 gillning

Det jag kan tycka är att Samsung tog ju fram flera färger och flera band till sin Watch Ultra. Men att presentera den med det orange havsbandet var säkert medvetet, men gav lite tråkig framtoning då Apple presenterat sin på liknande vis

1 gillning

Beror nog lite på vilken modell och armband man har. Aluminum modellen i silver kan ju se billig och tråkig ut. Har man också armbandet i gummi blir det ju ännu värre.
Men går man upp till stål eller titan som det är nu blir det en helt annan finish.
Och nu när Series 10 släpptes med tunnare boett blev den helt klart snyggare.
Frun och dottern fick varsin Series 10 i titanguld i julklapp och jäklar vad snygg den är med milanesisk loop.
Ibland ångrar jag att jag köpte en Ultra i svart.
Den ser och känns verkligen som en lyxig klocka.

1 gillning

Absolut! Nu är inte guld min grej men blir ju en helt annan look, mycket klassigare. Men då kostar den ju nästan det dubbla och 3x mer än Samsung-klockan.

Den är ju 3x bättre.:wink:
Minst!

3 gillningar

Apple A chip är inte längre det snabbaste chip i en mobil

1 gillning

Najs! Ska bli kul att se batteritesterna, snapdrsgpnchipp brukar ha svårt med strömförbrukningen när man pressar dom lite. Däremot vet jag inte om det var fair att programmera in delays på iPhone för att Androidversionen av appen har fler steg, då kunde dom lagt in delays för att kompensera de hemska animationerna i iPhone …

1 gillning

Phonebuff är de jag litar mest på då de kör så jämförbara tester år efter år. Då S24 Ultra och iPhone 16 Pro Max låg sida vid sida sist så är detta ett steg framåt för Snapdragon 8 Elite helt klart. Tror knappast att Phonebuff justerat om det inte var nödvändigt för att likställa

Det finns nog en marknad för hyfsat kompakta mobiler ändå:

Oops, Apple får väl göra som man gjorde i Kina.

2 gillningar

Brexit kan ge intressanta konsekvenser. I slutet av artikeln nämns att UK:s krav på bakdörr till krypterad info kan ge problem med avtal mellan EU och UK om datasäkerhet. Det skulle betyda att de goda vännerna EU och Apple hamnar på samma sida i konflikt med UK. :rofl:

Storbritannien kan gå tillbaka till HTTP när de ändå håller på.

2 gillningar

Det är bara att gå hem och skruva lite på brandväggen och öppna port 80 till any så är du hemma :wink:

Blir standard i alla brandväggar i Storbritannien.

Och inga SSL cert behövs heller då, jättesmidigt ju :sweat_smile:

1 gillning