Online krävs för vissa avancerade funktioner. Som jag skrev.
Precis som för Apple AI.
Nej. Inte alls.
Okej, du verkar ha erfarenhet av det.
Det har blivit en hype med AI. Google, Samsung och Apple i frontlinjen. Nu ska Motorola försöka sig på med en variant:
Motorola Moto AI: Features, availability, and how to sign up for the beta | Android Central
Rubriken är inte helt rättvis eller åtminstone är väl inte detta helt nytt? Bildanalys on-device har man ju sysslat med länge (identifiera olika saker i bilder med ML/AI) och mig veterligen går det inte att stänga av.
Det som är nytt verkar vara att objekt (inte en hel bild) krypteras skickas och matchas mot en onlinedatabas för att kunna sätta än mer säkra taggar och det kan man hålla med om att det skulle kunna vara ett användarval som är opt-in (liknar ju den bespottade CSAM-tekniken som de la ner).
Enligt artikeln verkar det ju även gälla bilder från iPhones som inte synkar till iCloud och det känns ju ännu mer knas.
Att det görs är nog inte det som man reagerar på utan att det görs automatiskt utan medgivande. Men Apple måste ju träna sitt AI på något och där ligger de ju efter tex Google
Undrar fortfarande vad man egentligen ska ha AI till mer än sammanfatta långa texter och hjälpa till med script och kod/programmering?
Visst skapa bilder är ju kul men den är ju helt kass på det.
Det används mycket under ytan i teknik. Exempelvis så hade första iPhonen ai i tangentbordet, för att förutse vad som skrevs och öka träffytan för kommande tecken.
AI är många olika saker och tekniker.
Mycket av dagens mobilfoton baserar sig väl på olika former av AI?
Medicin/sjukvård tror jag kan använda sig av AI i hög utsträckning för att identifiera/analysera rögntenbilder.
Jag tror också AI har en framtid i bakgrunden, man kanske inte tänker på det. Foton är ett bra exempel.
Ja det fattar jag men den sortens AI som implementeras på sättet som i telefoner…
Moon shot, moon shot
Men håller med dig på sättovis
Privat använder jag förutom det som tex kameran gör som jag inte kan kontrollera direkt
Sudda i bilder
Fråga Copilot saker
Insta slowmotion
Circle to search
Det är nog allt
Fråga Copilot gör jag med, istället för att manuellt knappa in formler i excel säger jag till Copilot vad jag vill göra sen är det copy paste
Tänkte mer fåniga animerade avatarer som är fulare än vad Photoshop kunde göra med lite filter för 20 år sen.
Skapa bilder har jag bara använt till att byta ut albumomslag på Spotify
Väntar fortfarande på att man kan skapa en man över 50 år utan skägg.
Här min konversation om Oneplus 13, synd att priser inte stämde
@pao Vet du vad Samsung klarar av för filesystem på SD-kortet? Min klarar ju upp till 1TB och funderar på att trycka in lite musik och annat smått och gott på den.
Jag kan skriva och läsa dom flesta filesystem som finns. Vill helst inte använda fat32. Tänkte lite mera om den klarar ext4 eller NTFS. Något som klarar filer över 4GB i alla fall!
Jag kan dock testa, men vill helst inte krångla med det utan bara formatera kortet och ladda in datan från datorn och stoppa in i mobilen. exFAT borde dock vara ganska säkert?
exFAT.
Lyssna på @katho för jag kan detta för dåligt
Jag kör på exFAT! Tiden med FAT32 är förhoppningsvis över. Vet att jag haft problem med det på bilstereos back in the day, och även på äldre mobiler.
Lite trist att trycka in 100GB musik + annat för att göra om allt när det inte fungerar. Som sagt, exFAT får det bli!
@Stefan_Sandstrom hänger du på låset när Fold7 släpps? Du bytte väl från Fold5 > Fold6?